af arter af ubuntu :) studio

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
leifdk1978
Indlæg: 16
Tilmeldt: 1. jun 2008, 17:23
IRC nickname: leifdk1978
Geografisk sted: hvalpsund

af arter af ubuntu :) studio

Indlæg af leifdk1978 »

hejsa ville høre om nogen har afprøvet denne version af ubuntu.
og hvad de syntes, bruger den selv og ja er ganske glad
hilsen leif
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: af arter af ubuntu :) studio

Indlæg af cmay »

jeg kender godt ubuntu studio. men jeg synes den her distribution er langt bedre. http://www.64studio.com/

som jeg ser det så er fordelen ved 64studio er at jeg får et lydstudio op at køre som kan de ting man forventer det skal kunne med det samme næsten uden jeg skal først installere drivers til mit emu1212m lydkort også regne ud hvordan man får ubuntu til at gendkende de usb tilslutninger som jeg laver hver gang jeg sætter en trommemaskine eller usb keyboard til .

64studio finder mit lydkort og er køre klar lige med det samme. og hvergang jeg tilslutter et instrument finder den også selv ud af hvad for instrument jeg har tilsluttet. også fra livecd af.

der er de samme programmer og mere end dem i ubuntu studio og den kerne der bruges er modificeret til at skulle køre audio . det er ubuntu studio også og jeg har brugt den i et stykke tid til at lave grafik med . hvilket er godt nok som sådan. jeg synes bare bedre om 64studio og kan anbefale den første stabile udgave men ikke den sidste. den er der gået ged i da de har lavet og den virker alt for buggy til at jeg kan bruge den.

men live cd fra den første stabile udgivelse og install cd har jeg til at ligge i min værktøjskasse som standard:)
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
leifdk1978
Indlæg: 16
Tilmeldt: 1. jun 2008, 17:23
IRC nickname: leifdk1978
Geografisk sted: hvalpsund

Re: af arter af ubuntu :) studio

Indlæg af leifdk1978 »

har nu ikke haft de store problemer i øjeblikket med ubuntu-studio må jeg sige
men ja er også kun en ny begynder :shock:
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: af arter af ubuntu :) studio

Indlæg af cmay »

hvad laver du på den. er det optagelser af rigtige instrumenter eller arbejder du med samples og elektronisk musik.

jeg lave forskellig slags musik men jeg bruger rigtige instrumenter og har selv skrevet sange siden jeg var fjorten. jeg spiller guitar og bas og filfer med mundharpe og er begyndt at spille lidt blokfløjte også. jeg har fundnet en et par gamle instrumenter igennem genbrug jeg bruger og har en god gammel akustisk guitar jeg synes lyder nogenlunde.

men jeg er nødt til at snyde med trommer. hvilket de fleste gør idag fordi det giver ofte meget bedre lydkvalitet på bare en almindelig macintosh og et rigtigt godt program program end det gør at optage levende trommer i lydstudie. men jeg har ikke engang råd til en mac selv om jeg meget gerne ville have en :(
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
leifdk1978
Indlæg: 16
Tilmeldt: 1. jun 2008, 17:23
IRC nickname: leifdk1978
Geografisk sted: hvalpsund

Re: af arter af ubuntu :) studio

Indlæg af leifdk1978 »

mest elektronis musik i øjeblikket men ja ville gerne lære at bruge rigtige instrumenter
men ja roder bare med det i denne tid
leifdk1978
Indlæg: 16
Tilmeldt: 1. jun 2008, 17:23
IRC nickname: leifdk1978
Geografisk sted: hvalpsund

Re: af arter af ubuntu :) studio

Indlæg af leifdk1978 »

bumper den lige er det nødvendigt med hardware for at lave ordenlig techno house og den stil
eller er det hele i studio versionen af ubuntu
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: af arter af ubuntu :) studio

Indlæg af soundpartner »

leifdk1978 skrev:bumper den lige er det nødvendigt med hardware for at lave ordenlig techno house og den stil
eller er det hele i studio versionen af ubuntu

hvis alt laves itb (in the box = midi og samples som du har liggende digitalt på maskinen) så er der teoretisk ingen grund til noget som helst hardware.
hvis du laver bare en smule optagelser eller arbejder med lyden realtime så er det at anbefale at købe et ordentligt lydkort beregnet til lydprofduktion.

det har flere fordele men dem du vil mærke er følgende
dels bedre lydkvalitet både på det der optages og det der afspilles
lavere latensy (reaktionstid på maskinen og det lyd den sender)
bedre holdbarhed
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede