Skype og DR tv

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
johantoft
IRC nickname: johantoft

Skype og DR tv

Indlæg af johantoft »

Hej, jeg har installeret Ubuntu men har problemer med:

Skype, - har downloaded Skype til Ubuntu men ved forsøg på at ringe får jeg meddelelsen: "problem with audio playback"

DR tv, - har downloaded til Ubuntu, men kan ikke se DR 1 & 2 live, - kan godt se tv på f.eks cnn og bbc.

Er der nogen som kender til ovennævnte problemer og hvordan de løses?

Johan
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Skype og DR tv

Indlæg af soundpartner »

johantoft skrev:Hej, jeg har installeret Ubuntu men har problemer med:

Skype, - har downloaded Skype til Ubuntu men ved forsøg på at ringe får jeg meddelelsen: "problem with audio playback"

DR tv, - har downloaded til Ubuntu, men kan ikke se DR 1 & 2 live, - kan godt se tv på f.eks cnn og bbc.

Er der nogen som kender til ovennævnte problemer og hvordan de løses?

Johan

jeg bruger ikke selv skype men jeg ved det har været oppe mange gange så prøvat søg på forum...

dr er nemt fikset. men først skal jeg lige vide hvilken version du er på og om du har installeret vlc og medibuntu
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
cmay

Re: Skype og DR tv

Indlæg af cmay »

med hensyn til skype så skal du måske bare indstille i mixeren indtil skype virker. jeg bruger selv skype men det var langsommeligt at stille op rigtigt på min nye bærbare mens det virkede perfect i crunch bang linux på en anden pc uden noget problemer.

hvis ikke skype virker med alsa så prøv oss istedet. jeg bruger alsamixer fra terminalen som regel men hvis du har en af de grafiske mixere installeret så prøv at skifte lydkort eller mellem alsa og oss indtil det fungere.

meddelsen som du får mener jeg kommer fordi din microfon indgang er sat på mute.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}