Jeg kan ikke instalere Ubuntu på min PC. Det er en : Asus Pro071 Series Bærebar (Notesbook) m. Radeon ati grafik.
og Duo T5750 Cpu 3G.B. Ram
Nu ved jeg at problemet skyldes noget med at Asus leveres med Vista (og monopoler og den slaks )
Men det kan ærge mig at nogen anden person eller firma skal bestemme hvad min pc.er skal køre med af styresystem.
Jeg har en cd med Ubunta nyeste 10er er der nogen herinde der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre ???????
Nu må i ikke henvise mig til en eller anden engelsksproget side da jeg ikke er god til det.
På forhånd tak.
Kan ikke instalere Ubuntu
-
- IRC nickname: bennylyng
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Re: Kan ikke instalere Ubuntu
Jeg vil gætte på, at dit problem ligger i, at det er et ATI-grafikkort som findes på maskinen. Men fortvivl ikke af den grund. Du skal bare ikke lige bruge Live Cd'en til at installere Ubuntu fra, men der imod Alternate Install Cd, som er en ikke grafisk installation, som er lige så enkel at bruge som Live Cd-installationen.
Du kan hente iso-filen til alternate her:
ftp://ftp.klid.dk/ubuntu-cd/intrepid/
Du skal vælge den iso-fil som hedder: ubuntu-8.10-alternate-i386.iso
Download filen og brænd den ud på en cd ved lavest mulige speed. Resten giver sig selv, blot du, når du booter op på cd'en husker at vælge dansk som sprog.
Download filen og brænd den ud på en cd ved lavest mulige speed. Resten giver sig selv, blot du, når du booter op på cd'en husker at vælge dansk som sprog.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
- IRC nickname: bennylyng
Re: Kan ikke instalere Ubuntu
Jimmyfj skrev:Jeg vil gætte på, at dit problem ligger i, at det er et ATI-grafikkort som findes på maskinen. Men fortvivl ikke af den grund. Du skal bare ikke lige bruge Live Cd'en til at installere Ubuntu fra, men der imod Alternate Install Cd, som er en ikke grafisk installation, som er lige så enkel at bruge som Live Cd-installationen.
Er gjort og takker mange gange. MEN;;; ......... Nu er det instaleret ,-men jeg kan ikke lokke ind,- navnet skriver den fint , men når jeg
kommer til password vil den hverken skrive bostaver eller tal........
Gode råd er jo dyre , så jeg tænkte at der jo måtte være en fejl i cden. Så jeg hentede en ny isofil -brændte en ny cd o.s.v. Med
samme resultat. Jeg har prøvet flere gange,.....................................Er der nogen der kan forklare årsagen ?????????????
Der skal lige siges at jeg har prøvet cden på en anden PCer og der virkede det perfekt
(Det er altså ikke manden det skyldes)