Gratis Bøger: C++, Java, Matematik og Linux

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Gratis Bøger: C++, Java, Matematik og Linux

Indlæg af lath »

Hej

Forårsrengøring på boghylderne!

På grund af pladsmangel og at jeg snart skal flytte, forærer jeg nogle bøger væk ved release-paryet for Jaunty her senere på måneden:

Papirbøgerne som gives væk er:

C++:
  • 1) Gives væk til Anony - "Problem Solving,Abstraction, & Design Using C++" by Frank L. Friedman, Elliot B. Koffman; 3rd Ed; Addison-Wesley; ISBN: 0-201-61277-1

Java programmering:
  • 2) "Java Graphics - Mastering the AWT" by David M. Geary; 2nd Ed; Sunsoft Press; ISBN:0-13-863077-1
  • 3) Gives væk til ChrisBuchholz - "Java Software Solutions: Foundations of Program Design" by John Lewis, William Loftus;2nd Ed ;Pearson Education; ISBN: 0-201-72597-5
  • 4) "Programming with JFC" by Scott R. Weiner, Stephen Asbury; ? Ed (1998), Wiley; ISBN: 0-471-24731-6
  • 5) Gives væk til ChrisBuchholz - "Java Database Programming with JDBC" by Pratik Patel & Karl Moss; 2nd Ed; Coriolis Group Books / Visual Developer Magazine; ISBN 1-57610-159-2
  • 6) "Web developer's guide to java beans" (note fra Lars:Java beans=jkomponenter i Java) by Jalal Feghhi; ? Ed; Coriolis Group Books; ISBN 1-57610-121-5
  • 7) Gives væk til leifdk1978 - "Principles of Object-Oriented Programming in JAVA 1.1" Undertitel: "The practical guide to Effective, Efficient Program Design" by James W. Cooper; ISBN: 1-56604-530-4
  • 8 ) Gives væk til Andsen - "Objects First with Java - A Practical Introduction using BlueJ" by David J. Barnes, Michael Kölling (Note fra Lars: Michael er den bedste underviser ud i programmering jeg har haft); 2nd Ed;Pearson Education; ISBN: 0-13-124933-9

Diverse Linux (RedHat ver 7):
  • 9) "Red Hat Linux 7 for Dummies" by Jon "maddog" Hall, Paul G. Sery, ? Ed (2001); IDG Books; ISBN: 0-7645-0795-8
  • 10) "Red Hat Linux Unleashed"by David Pitts and Bill Ball; 3rd Ed; Sams; 0-672-31410-X

Matematik:
  • 11) Gives væk til Don S - "Calcalus" by Robert A. Adams; 4th Ed; Addison-Wesley;ISBN: 0-201-39607-6
  • 12) Gives væk til ChrisBuchholz - "Calcalus - A Complete Course" by Robert A. Adams; 5th Ed; Pearson Education Canada;ISBN: 0-201-79131-5
  • 13) Gives væk til madsravn - "The MATEMATICA book" by Stephen Wolfram; 4th Ed "New 4th Ed for Version 4":
    • Wolfram Media; ISBN 1-57955-004-5 (ikke denne bogs ISBN)
    • Cambridge University Press; ISBN 0-521-64314-7 (denne bogs ISBN)

Har disse bøger din interesse, så skriv et indlæg her i tråden: Først til mølle o.s.v. Udleveres ved Jaunty Jackalope Release Partyet i Aalborg

God Påske, Lars
Senest rettet af lath 10. apr 2009, 02:00, rettet i alt 4 gange.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Gratis Bøger: C++, Java, Matematik og Linux

Indlæg af andsen »

Nu kan jeg ikke umiddelbart se på titlerne hvor lavt eller højt niveau C++ og Java-bøgerne er.
Sagen er, at jeg skal læse medialogi på aalborg uni enten nu her efter sommeren eller om et år, og ville godt være lidt på forkant, men har ingen erfaring med programmering overhovedet. Så hvis nogle af bøgerne er på nogenlunde begynderniveau, så er jeg bestemt interesseret :-)
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Gratis Bøger: C++, Java, Matematik og Linux

Indlæg af lath »

andsen skrev:Nu kan jeg ikke umiddelbart se på titlerne hvor lavt eller højt niveau C++ og Java-bøgerne er.
Sagen er, at jeg skal læse medialogi på aalborg uni enten nu her efter sommeren eller om et år, og ville godt være lidt på forkant, men har ingen erfaring med programmering overhovedet. Så hvis nogle af bøgerne er på nogenlunde begynderniveau, så er jeg bestemt interesseret :-)


Bog nr 8 er en god begynder bog (og den yngste bog af java bøgerne). Derudover er java vist-nok et fag du muligvis får (det er tilfældet for datalogi, såvidt jeg lige ved.)

Bog nr 8 solgt til andsen for 0 kr! :)

Jeg går ud fra at du kommer til release party i Aalborg, så!

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Gratis Bøger: C++, Java, Matematik og Linux

Indlæg af Jarlen »

Bog nr 8 bliver også brugt som grundbog på mange introducerende programmeringskurser rundt omkring i landet, så jeg kunne sagtens forestille mig at du skal bruge den til et kursus på et tidspunkt. Så har du sparet et par hundrede kroner der, da du ikke skal ud og købe den :-)


Der er ikke mulighed for at få tilsendt nogle af bøgerne eller noget (jeg betaler selvfølgelig porto) da jeg ikke tror jeg har mulighed for at komme til release.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Gratis Bøger: C++, Java, Matematik og Linux

Indlæg af lath »

Jarlen skrev:Bog nr 8 bliver også brugt som grundbog på mange introducerende programmeringskurser rundt omkring i landet, så jeg kunne sagtens forestille mig at du skal bruge den til et kursus på et tidspunkt. Så har du sparet et par hundrede kroner der, da du ikke skal ud og købe den :-)

Der er ikke mulighed for at få tilsendt nogle af bøgerne eller noget (jeg betaler selvfølgelig porto) da jeg ikke tror jeg har mulighed for at komme til release.


Bøgerne kan godt sendes:

Send en privat besked til mig om hvilke bøger (nr i listen) du gerne vil have.
Derefter vejer jeg dem og svarer med en privat besked hvori jeg angiver en vægt, og skal så have nogle penge overført til at købe emballage og en pakkeetiket (porto til pakken).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Anony
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31. mar 2009, 17:23
IRC nickname: Anony

Re: Gratis Bøger: C++, Java, Matematik og Linux

Indlæg af Anony »

Jeg kunne godt tænke mig bogen:
1) "Problem Solving,Abstraction, & Design Using C++" by Frank L. Friedman, Elliot B. Koffman; 3rd Ed; Addison-Wesley; ISBN: 0-201-61277-1

Hvis du gider at bruge din tid på at få den vejet osv. det vil virkelig være mig en stor hjælp! :)
ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Gratis Bøger: C++, Java, Matematik og Linux

Indlæg af ChrisBuchholz »

Jeg er interesseret i #3, #5, #11 og #12, hvis dette ikke er for meget?
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Gratis Bøger: C++, Java, Matematik og Linux

Indlæg af lath »

ChrisBuchholz skrev:Jeg er interesseret i #3, #5, #11 og #12, hvis dette ikke er for meget?


Du får dem ved RP den 25.

/Lars


Edit: Chris, nr 11 og 12 er samme udgave i bogen, hvor nr 11 er den ældste. Niveau: Brugt på Syddansk Universitet på 1. + 2. semester Universitet, Naturvidenskabelige Fakultet, Datalogi
Senest rettet af lath 5. apr 2009, 22:29, rettet i alt 2 gange.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Gratis Bøger: C++, Java, Matematik og Linux

Indlæg af ChrisBuchholz »

lath skrev:
ChrisBuchholz skrev:Jeg er interesseret i #3, #5, #11 og #12, hvis dette ikke er for meget?


Du får dem ved RP den 25.

/Lars


Det lyder helt fantastisk!
madsravn
Indlæg: 7
Tilmeldt: 4. nov 2008, 17:11
IRC nickname: mads-

Re: Gratis Bøger: C++, Java, Matematik og Linux

Indlæg af madsravn »

Pænt goddag,

Jeg kunne egentlig helt vildt godt tænke mig The MATHEMATICA Book... Jeg har brugt Mathetica i noget tid nu, og har hørt fra forskellige venner at denne bog er en god ven at have til opslag. Så hvis det er muligt, ville jeg nu blive glad :)

/ Mads Ravn ( mads- )
ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Gratis Bøger: C++, Java, Matematik og Linux

Indlæg af ChrisBuchholz »

lath skrev:Edit: Chris, nr 11 og 12 er samme udgave i bogen, hvor nr 11 er den ældste. Niveau: Brugt på Syddansk Universitet på 1. + 2. semester Universitet, Naturvidenskabelige Fakultet, Datalogi


Altså den samme bog, men i forskellige udgaver? hvis ja, så stryger vi bare #11 og jeg tager den nyeste (#12), tak:)
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Gratis Bøger: C++, Java, Matematik og Linux

Indlæg af lath »

madsravn skrev:Pænt goddag,

Jeg kunne egentlig helt vildt godt tænke mig The MATHEMATICA Book... Jeg har brugt Mathetica i noget tid nu, og har hørt fra forskellige venner at denne bog er en god ven at have til opslag. Så hvis det er muligt, ville jeg nu blive glad :)

/ Mads Ravn ( mads- )


Ja, den er rigtig nok god at have ved sin side.

Forfatteren af bogen er den der laver MATHEMATICA.

Bog nr 13 er din
Vil du have den ved Release Party i Aalborg, eller skal den sendes?


/Lars
Senest rettet af lath 5. apr 2009, 22:43, rettet i alt 1 gang.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Gratis Bøger: C++, Java, Matematik og Linux

Indlæg af lath »

ChrisBuchholz skrev:
lath skrev:Edit: Chris, nr 11 og 12 er samme udgave i bogen, hvor nr 11 er den ældste. Niveau: Brugt på Syddansk Universitet på 1. + 2. semester Universitet, Naturvidenskabelige Fakultet, Datalogi


Altså den samme bog, men i forskellige udgaver? hvis ja, så stryger vi bare #11 og jeg tager den nyeste (#12), tak:)


Ok, nr 3, 5 og 12 er til dig

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Gratis Bøger: C++, Java, Matematik og Linux

Indlæg af ChrisBuchholz »

lath skrev:
ChrisBuchholz skrev:
lath skrev:Edit: Chris, nr 11 og 12 er samme udgave i bogen, hvor nr 11 er den ældste. Niveau: Brugt på Syddansk Universitet på 1. + 2. semester Universitet, Naturvidenskabelige Fakultet, Datalogi


Altså den samme bog, men i forskellige udgaver? hvis ja, så stryger vi bare #11 og jeg tager den nyeste (#12), tak:)


Ok, nr 3, 5 og 12 er til dig

/Lars


Danke;)
Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Gratis Bøger: C++, Java, Matematik og Linux

Indlæg af Don S »

Hvis 12'eren er taget, så tror jeg, at jeg snupper 11'eren.

Regner med, at jeg kommer til RP, men hvis ikke jeg gør, så skal jeg nok skrive her og betale fragt.
Billede

Billede Billede