Download af Windows Vista.

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
alexjakobsen
Indlæg: 11
Tilmeldt: 4. apr 2009, 12:30
IRC nickname: Leex

Download af Windows Vista.

Indlæg af alexjakobsen »

ved ikke lige hvor den her høre hjemme, men whatever.
Jeg har licens for Windows Vista på min computer, men jeg har fået slettet det ved at installee Ubuntu, jeg har en windows xp men har ikke driveren til at køre dette.
Så ville høre om det ikke er muligt at hente Windows Vista et sted nu når man har licens til det?
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Download af Windows Vista.

Indlæg af soundpartner »

alexjakobsen skrev:ved ikke lige hvor den her høre hjemme, men whatever.
Jeg har licens for Windows Vista på min computer, men jeg har fået slettet det ved at installee Ubuntu, jeg har en windows xp men har ikke driveren til at køre dette.
Så ville høre om det ikke er muligt at hente Windows Vista et sted nu når man har licens til det?

mig bevidst så hører windowsspørgsmål hjemme et andet sted end dette forum.

hvis du har en vista licens så skal du kontakte microsoft og høre ad om du må få lov til at købe en ny cd.
det er ulovligt at downloade windows.
Du har købt en version og du har licens til at benytte netop denne version som du har købt. du har ikke købt licens til at benytte hvilken som helst version af vista som du nu kan finde ulovligt på nettet på diverse fildelingssites.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Download af Windows Vista.

Indlæg af Jimmyfj »

Det du øjensynligt mangler for at kunne installere Windows XP er én enkelt lille driver-fil, hvilken, som oftest, følger med den Driver-Cd du bør have til dit bundkort. Denne driver-fil har WinXP brug for, for at være i stand til at finde, og læse SATA-diske, som jeg gør ud fra er den disk-type du har i maskinen.

Du kan finde ud af hvad dit bundkort hedder gennem Ubuntu. Her er et lille tillægs-program kaldet "Sysinfo", som du lige skal installere fra Programmer>Tilføj/Fjern>Systemværktøjer. Her kan du se fabrikat og modelnummer på bundkortet, og så er det bare at surfe ind på producentens hjemme-side og hente den driver, du mangler for at installere WinXP. Husk at driveren skal være tilgængelig mens du har Windows XP-installationen i gang. Du bør lægge den på en diskette, eller en Cd, selv om det er lidt at bruge på en hel Cd. Når installationen af WinXP starter skal du trykke F2 for at installere tredjeparts-drivere til din SATA-disk.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
alexjakobsen
Indlæg: 11
Tilmeldt: 4. apr 2009, 12:30
IRC nickname: Leex

Re: Download af Windows Vista.

Indlæg af alexjakobsen »

Tak for tippet.
vil da helt sikkert lige afprøve det.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Download af Windows Vista.

Indlæg af Christian.Arvai »

For at holde forum overskueligt, er emnet blevet flyttet til Off-Topic. :)

MVH Redaktør-Team
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing