Hej igen
Jeg har ikke fået ubuntu endnu fordi jeg har hørt at det kommer snart en ny version og ville vente til den kommer
Men hvornår kommer den ?
hvilket version er det ?
ubuntu ny version ??
-
- Geografisk sted: Køge
Re: ubuntu ny version ??
Det er version 9.04 og udkommer d. 30 april
læs mere her om nyheder
http://www.ubuntu.com/testing/jaunty/beta
nb, det er en beta version der linkes til, som du ikke bør bruge, da der kan være fejl i men du kan læse lidt omkring denne.
læs mere her om nyheder
http://www.ubuntu.com/testing/jaunty/beta
nb, det er en beta version der linkes til, som du ikke bør bruge, da der kan være fejl i men du kan læse lidt omkring denne.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
9.04 beta kører faktisk udmærket, det er korrekt at der er nogle få ting der ikke virker endnu (bla. har vi fundet fejl på DR netstreaming), men generelt er 9.04 meget stabil, jeg har prøvet alpha og beta udgaver siden 8.04 beta og 9.04 er nok den beta udgave der har kørt bedst - så den vil jeg godt anbefale til folk der har lyst til at prøve.
----------------
Jeg syntes ikke dette emne er offtopic - så jeg flytter det lige til Tekniske spørgsmål generelt.
----------------
Jeg syntes ikke dette emne er offtopic - så jeg flytter det lige til Tekniske spørgsmål generelt.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Jeg har haft Ubuntu 9.04 på en testmaskine siden alfa, og med den seneste beta synes jeg at der er rettet så mange fejl, at jeg har taget chancen og installeret betaen på en kammerats maskine. Der har ikke været problemer, systemet er lynhurtigt og stabilt.
Så i dette tilfælde tør jeg godt anbefale en betaudgave.
Så i dette tilfælde tør jeg godt anbefale en betaudgave.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
jeg vil melde mig i koret...
jeg har været med her denne gang siden alfa3, og har raporteret rigtig rigtig mange fejl. jeg vil dog sige at de fleste af dem er ved at være løst.
gnomepanel buggen er lige blevet løst i dag.
mobilt bredbånd kom med for en lille uge siden.
Der er stadig problemer med wpa2 og relatek wifikort (men det kan fikses).
Der er ved at være styr på de gængse grafikkort (sis er stadig noget lort).
touchskærme kan stadig ikke bruges i jaunty (der er lavet en test driver der virker men den er ikke frigivet officielt endnu, men jeg har den hvis nogen mangler den)
java er lige kommet med også (nu findes sun java6 også i jaunty)
mozilla-plugin-vlc (firefox plugin der får firefox til at bruge vlc til afvikling af video) virker ikke pt (det er den bug christian omtaler med dr nettv)
totem laver lidt generel ballade.
men ellers så er der ved at være styr på det hele
alt i alt så er det ved at være et system som kan anbefales. jeg tror nu jeg vil anbefale folk at vente til beta 2 som kommer her om snart. Men det skal pointeres at det stadig er et stykke fra det endelige produkt. der er stadig en masse bugs, det er dog ikke de store showstopperbugs. De skulle efterhånden gerne være fikset
jeg har været med her denne gang siden alfa3, og har raporteret rigtig rigtig mange fejl. jeg vil dog sige at de fleste af dem er ved at være løst.
gnomepanel buggen er lige blevet løst i dag.
mobilt bredbånd kom med for en lille uge siden.
Der er stadig problemer med wpa2 og relatek wifikort (men det kan fikses).
Der er ved at være styr på de gængse grafikkort (sis er stadig noget lort).
touchskærme kan stadig ikke bruges i jaunty (der er lavet en test driver der virker men den er ikke frigivet officielt endnu, men jeg har den hvis nogen mangler den)
java er lige kommet med også (nu findes sun java6 også i jaunty)
mozilla-plugin-vlc (firefox plugin der får firefox til at bruge vlc til afvikling af video) virker ikke pt (det er den bug christian omtaler med dr nettv)
totem laver lidt generel ballade.
men ellers så er der ved at være styr på det hele
alt i alt så er det ved at være et system som kan anbefales. jeg tror nu jeg vil anbefale folk at vente til beta 2 som kommer her om snart. Men det skal pointeres at det stadig er et stykke fra det endelige produkt. der er stadig en masse bugs, det er dog ikke de store showstopperbugs. De skulle efterhånden gerne være fikset
-
- Geografisk sted: Valby
I oversætterteamet kæmper vi hårdt med at få Ubuntu 9.04 til at blive den mest fuldstændigt oversatte Ubuntu hidtil. Vi håber, at I vil bemærke dette i den nye version. Vi forventer at bl.a. følgende programmers brugerflade og menupunkter vil blive fuldt oversat i den endelige version.
[*] Hele GNOME 2.26 (inkl. programmerne Evolution, Brasero, Tomboy m.m.)
[*] Ubuntus installationsprogram Ubiquity (og alternate)
[*] Network-manager
[*] Fast-user-switch-applet
[*] Tilføj/fjern...
[*] Synaptic
[*] Update-manager
[*] Hardware testing
[*] System-config-printer (printerværktøjet)
[*] Hardwaredrivere
[*] Language-support
[*] Bluetooth
[*] Tracker
[*] Systemoprydning [Computer janitor]
[*] usb-creator [Create a usb startup disk]
[*] f-spot
[*] gparted
[*] Pidgin
[*] Rhythmbox
o.m.a.
Samt en hel masse dokumentation (hjælpefiler), som der har også har været stor entusiasme omkring.
Selvfølgelig vil Ubuntu nok aldrig blive 100% oversat og vi er stadig langt fra målet, da det er et "fast moving target", oversættelsesverdenen er kaotisk, og der er for få oversætterressourcer, men jeg tror, at brugerfladen vil føles lidt mere homogen i en standard Ubuntu-installation denne gang. Forhåbentlig når vi at få de fleste af de ovennævnte oversættelser med. Der er (vist nok) deadline den 9. april, så der er lidt tid at løbe på endnu.
Så husk at inkludere "flere oversættelser" blandt de nye features, hvis du bruger den danske grænseflade.
[*] Hele GNOME 2.26 (inkl. programmerne Evolution, Brasero, Tomboy m.m.)
[*] Ubuntus installationsprogram Ubiquity (og alternate)
[*] Network-manager
[*] Fast-user-switch-applet
[*] Tilføj/fjern...
[*] Synaptic
[*] Update-manager
[*] Hardware testing
[*] System-config-printer (printerværktøjet)
[*] Hardwaredrivere
[*] Language-support
[*] Bluetooth
[*] Tracker
[*] Systemoprydning [Computer janitor]
[*] usb-creator [Create a usb startup disk]
[*] f-spot
[*] gparted
[*] Pidgin
[*] Rhythmbox
o.m.a.
Samt en hel masse dokumentation (hjælpefiler), som der har også har været stor entusiasme omkring.
Selvfølgelig vil Ubuntu nok aldrig blive 100% oversat og vi er stadig langt fra målet, da det er et "fast moving target", oversættelsesverdenen er kaotisk, og der er for få oversætterressourcer, men jeg tror, at brugerfladen vil føles lidt mere homogen i en standard Ubuntu-installation denne gang. Forhåbentlig når vi at få de fleste af de ovennævnte oversættelser med. Der er (vist nok) deadline den 9. april, så der er lidt tid at løbe på endnu.
Så husk at inkludere "flere oversættelser" blandt de nye features, hvis du bruger den danske grænseflade.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
- IRC nickname: Jakob77
Soundpartner
Godt arbejde..! - Så er du nok mildest talt velforberedt, når den endelige version udkommer.
sådanUBUNTU
Hatten af for dit arbejde. Det er meget nødvendigt, og jeg kunne forestille mig, at det ikke er særlig spændende.
Men lidt sjovt bliver det måske alligevel, hvis man kan genkende sine egne formuleringer i programmet, når det udkommer..?
Skal der oversættes helt fra bunden i hver ny version, eller er der kun tale om tilføjelser..?
Godt arbejde..! - Så er du nok mildest talt velforberedt, når den endelige version udkommer.
sådanUBUNTU
Hatten af for dit arbejde. Det er meget nødvendigt, og jeg kunne forestille mig, at det ikke er særlig spændende.
Men lidt sjovt bliver det måske alligevel, hvis man kan genkende sine egne formuleringer i programmet, når det udkommer..?
Skal der oversættes helt fra bunden i hver ny version, eller er der kun tale om tilføjelser..?
Senest rettet af Jakob77 1. apr 2009, 00:42, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Valby
Tjoh, det er såmænd ikke så værst at oversætte. Man kommer i en slags "oversætter"-trance efter et stykke tid . Det er tilfredsstillende at lave noget, som alle kan få gavn af. At være medskaber i det små... Jeg skal såmænd langt fra tage æren alene, den tilhører Danskgruppen. Hvis I vidste, hvor mange fejlmeddelelsesstrenge, der skal oversættes for hvert program. Jesus...
Der er godt gang i processen hos oversætterne, men der er stadig mange småopgaver. Det er lidt af et detektivarbejde at finde de manglende oversættelsesstrenge, men heldigvis kan man som oversætter se i ubuntu jaunty beta, hvor oversættelserne ikke er integreret endnu.
PS. Listen er en bruttoliste, som burde være realistisk at nå. Men ingen løfter.
PPS. Der skal kun oversættes de strenge, der bliver ændret efterhånden. Problemet er imidlertid, at der er mange oversættelser, der ikke er særligt opdaterede. Hvis man skulle starte helt forfra hver gang ville det være umuligt!
Der er godt gang i processen hos oversætterne, men der er stadig mange småopgaver. Det er lidt af et detektivarbejde at finde de manglende oversættelsesstrenge, men heldigvis kan man som oversætter se i ubuntu jaunty beta, hvor oversættelserne ikke er integreret endnu.
PS. Listen er en bruttoliste, som burde være realistisk at nå. Men ingen løfter.
PPS. Der skal kun oversættes de strenge, der bliver ændret efterhånden. Problemet er imidlertid, at der er mange oversættelser, der ikke er særligt opdaterede. Hvis man skulle starte helt forfra hver gang ville det være umuligt!
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
IBM Thinkpad R50
-
- IRC nickname: KeNzO
mange tak for jeres indlæg ......venter med længsel til den 30/4
lige 2 spørgsmål mere er det med den nyeste openoffice 3.01?
eller stadig med 2.4 efter som jeg har læst at det er i 8.10?
eller stadig med 2.4 efter som jeg har læst at det er i 8.10?
-
- IRC nickname: Jarlen
- Geografisk sted: København
sådanUBUNTU skrev:Tjoh, det er såmænd ikke så værst at oversætte. Man kommer i en slags "oversætter"-trance efter et stykke tid . Det er tilfredsstillende at lave noget, som alle kan få gavn af. At være medskaber i det små... Jeg skal såmænd langt fra tage æren alene, den tilhører Danskgruppen. Hvis I vidste, hvor mange fejlmeddelelsesstrenge, der skal oversættes for hvert program. Jesus...
Så er det godt i ikke oversætter Windows
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
- Geografisk sted: Vejle
Jeg har lige i går lavet en clean install af 9.04 beta og konverteret til ext4. Og det fungerer som en drøm - hurtigt og stabilt og utrolig flot rent grafisk.
Et par ting som drillede lidt i 8.10 er væk (bl.a. virker mit wifi zpro2 kort nu out-of-the box)
Og som svar på dine 2 spm. - som vel egentlig kun er 1 - så er det OO 3.01 lige nu.
16.04 kommer der så en release candidate udgave, hvor kun yderst få ting vil blive rettet. Og så kommer den endelige udgave d. 23.04.
Det var en smertefri installation og konvertering, men som altid var jeg glad for at jeg havde en up-to-date backup. Det var ikke ubuntus skyld, men udelukkende min egen. So there!
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)