Boardmaker?

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Jmose
Geografisk sted: Brejning

Boardmaker?

Indlæg af Jmose »

Nogen der kender Windows-programmet "Boardmaker"?

Det er et program til at lave en visuelt ugeplan ved hjælp af billeder...Det bruges blandt andet i folkeskolen.

http://handicapogit.kunde.siteloom.dk/i ... oardmaker/

Pt. koster licensen til programmet 3500.- (engangsbeløb) Og det synes jeg godt nok er lige i overkanten..:)

Findes der et alternativ?
Jmose

Re: Boardmaker?

Indlæg af Jmose »

Jeg har nu ledt med lys og lygte i snart 2 år efter dette. Er der virkelig ingenting at gøre???

Kan man evt. tænke sig at Wine kunne tage det nu...(wine er vel blevet bedre på de 2 år?)
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Det virker da som et utroligt simpelt program med en utrolig høj pris. Det virker jo som om den store del i det program er de 3000 symboler.
Programmet ser du til at være lavet til Mac først og så senere til Windows, det burde betyde at det ellerede ville være relativt let for udviklerne at lave en Linux udgave.
Der er sket (og sker) meget udvikling på Wine, den enste måde at vide om et program virker med det er dog at prøve det (hvis ikke det allerde er blevet listet på winehq.org).
Jeg kan se der allerede er en der har teste det og ikke kunne få det til at virke, men det er efterhånden 2 år siden.
http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=8284

Jeg har hentet demoen og vil prøve at se hvor langt jeg kan komme med det ved et hurtigt forsøg.
Jmose

Indlæg af Jmose »

AJenbo skrev:Det virker da som et utroligt simpelt program med en utrolig høj pris. Det virker jo som om den store del i det program er de 3000 symboler.
Programmet ser du til at være lavet til Mac først og så senere til Windows, det burde betyde at det ellerede ville være relativt let for udviklerne at lave en Linux udgave.
Der er sket (og sker) meget udvikling på Wine, den enste måde at vide om et program virker med det er dog at prøve det (hvis ikke det allerde er blevet listet på winehq.org).
Jeg kan se der allerede er en der har teste det og ikke kunne få det til at virke, men det er efterhånden 2 år siden.
http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=8284

Jeg har hentet demoen og vil prøve at se hvor langt jeg kan komme med det ved et hurtigt forsøg.

Jeg takker for svaret.

Jeg er ved at installere nyeste Ubuntu på en Mini-Pc jeg har købt. Når det er gjort giver jeg også selv et forsøg. Så må vi se.

Jeg synes bare det er utroligt at Mayer-Johnson laver en version til Mac og ikke til Linux. Man kunne næsten fristes til at sige, at det er diskrimination.... ;)
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Jeg har lige prøvet og kunne godt få det op at køre efter at installere "Visual C++ 6.0 run-time".
Jeg må sige jeg ikke er særlig imponeret over kvaliteten af deres program, men som sagt er det jo de ca. 3000 billeder der udgøre værdien i det, men det er jo så stadig over 1 krone pr. billed :(