Hej efter jeg har installeret Ubuntu 8.10 har jeg haft problemer end at mounte Windowsdelte mapper, samt printer. Jeg brugte før Ubuntu 8.04.
Er der nogen derved om det bare er noget der skal tilføjes/installeres i denne ver.
Det skal også lige siges at det er ikke et firewall problem, da den ene windows deling er på en netværks HD uden firewall.
Jeg har meget styr på windows så det skulle ikke være et problem her.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg er rimelig ny inden for Linux. Ellers bliver det jo nok Ubuntu 8.04 igen.
På forhold tak for hjælpen, da mange af mine spørgsmål problemer er blevet besvaret ved at lede i dette forum.
Problemer med Windows deling
-
Problemer med Windows deling
Hvorfor startede jeg ikke med brugen af Ubuntu før....
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: Problemer med Windows deling
Og du har bedt om deling af mapper?Krimo skrev:Hej efter jeg har installeret Ubuntu 8.10 har jeg haft problemer end at mounte Windowsdelte mapper, samt printer. Jeg brugte før Ubuntu 8.04.
Er der nogen derved om det bare er noget der skal tilføjes/installeres i denne ver.
Printerdeling mangler du måske at slå til
system/administartion/udskrift/server/indstillinger og gøre den til "del med netværk."
Hvis det ikke er dette du søger, så prøv at skrive, hvilken fejlmeddelelse du får.
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10