Jeg er ikke klar over hvor mange her i Danmark der kører med Linux, som ejer et Intel grafik kort, men jeg kunne forestille mig at der er en del.
Jeg ved ikke hvad folk herinde hovedsageligt bruger deres computer til, men det rager heller ikke mig. Jeg vil bare gerne høre hvad jeres output er hvis i skriver:
Kode: Vælg alt
glxinfo | grep rendering
Jeg kan fortælle at mit er følgende:
Kode: Vælg alt
direct rendering: No (LIBGL_ALWAYS_INDIRECT set)
Mit grafikkort er (desværre) et Intel(R) GMA 4500 MHD. Jeg er faktisk lidt træt af det lige for tiden, ja det vil sige det har jeg været hele tiden. det fungerer ikke ret godt med Linux. Jeg vil utroligt gerne kunne køre Guild Wars med wine, men det vil min computer ikke. hvis i vil have mere info om det, så er der en tråd om det her http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1099774&highlight=direct+rendering%3A+set)
Problemet har ikke noget med wine eller Guild Wars at gøre, tværtimod er det faktisk fordi min driver ikke understøtter "direct rendering" i hvertfald ikke som det ser ud nu. Jeg har som i kan se på linket fået at vide at den skal installeres ordentligt. mit problem er bare at jeg ikke kan finde info nogen steder om hvordan man gør det. Jeg er ligesom ved at miste modet i forhold til det her, og hvis der er nogen her der har en løsning på problemet, vil i så ikke være venlige at skrive den, jeg har ingen idé om hvordan jeg skal slå "Direct rendering" til.
På forhånd tak
-Rasmus