Intel Grafik kort

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
rasmus91
IRC nickname: Rasmus

Intel Grafik kort

Indlæg af rasmus91 »

Hej Folkens

Jeg er ikke klar over hvor mange her i Danmark der kører med Linux, som ejer et Intel grafik kort, men jeg kunne forestille mig at der er en del.

Jeg ved ikke hvad folk herinde hovedsageligt bruger deres computer til, men det rager heller ikke mig. Jeg vil bare gerne høre hvad jeres output er hvis i skriver:

Kode: Vælg alt

glxinfo | grep rendering 

Jeg kan fortælle at mit er følgende:

direct rendering: No (LIBGL_ALWAYS_INDIRECT set)

Mit grafikkort er (desværre) et Intel(R) GMA 4500 MHD. Jeg er faktisk lidt træt af det lige for tiden, ja det vil sige det har jeg været hele tiden. det fungerer ikke ret godt med Linux. Jeg vil utroligt gerne kunne køre Guild Wars med wine, men det vil min computer ikke. hvis i vil have mere info om det, så er der en tråd om det her http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1099774&highlight=direct+rendering%3A+set)

Problemet har ikke noget med wine eller Guild Wars at gøre, tværtimod er det faktisk fordi min driver ikke understøtter "direct rendering" i hvertfald ikke som det ser ud nu. Jeg har som i kan se på linket fået at vide at den skal installeres ordentligt. mit problem er bare at jeg ikke kan finde info nogen steder om hvordan man gør det. Jeg er ligesom ved at miste modet i forhold til det her, og hvis der er nogen her der har en løsning på problemet, vil i så ikke være venlige at skrive den, jeg har ingen idé om hvordan jeg skal slå "Direct rendering" til.

På forhånd tak

-Rasmus
cmay

Re: Intel Grafik kort

Indlæg af cmay »

cmay@NIX:~$ glxinfo | grep rendering
direct rendering: Yes

her er output af min selv om det ikke hjælper særligt meget.
specificationer på min comp kan du se ved at checke linux shoppens tilbud på xone bærbare. det er den jeg har ,hvis det skulle have noget at sige.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

1. Intels 4xxx serie er forholdsvis ny, derfor kan understøttelse måske være ringere i GNU/Linux
2. Windows spil kører bedre på en Windowsmaskine
3. Onboard grafikkort og gaming har aldrig været en god cocktail

Derimod er mit X3100 vildt god til Compiz-Fusion og alt det andet gejl.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Du bør opdatere dit system til Ubuntu 9.04. Heri er der DRI understøttelse med Mesa.

Om det så kan løse problemet i Wine kan jeg ikke garantere.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD