minimal ubuntu på usb

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
stizzel
IRC nickname: Stizzel

minimal ubuntu på usb

Indlæg af stizzel »

hej.

Jeg kunne godt tænke mig at have en ubuntu version med lxde desktop enviroments .

dertil vil jeg gerne have lagt en minimal ubuntu over på en usb pen så den er bootable, men har ikk kunne finde en brugbar guide til hvordan man lige gør det.

Grunden til jeg vil bruge low requirements desktop enviroments, er fordi jeg sidder med en netbook lenovo (s10) , så jeg kan presse maskinen 2 the max

håber der er nogen der kan hjælpe

desuden: Findes der alternative måder at implentere lxde i ubuntu uden at skulle installere ubuntu først og så installere lxde bagefter ?, eller er det den eneste måde foruden (minimal ubuntu metoden) ??

Mvh: Stizzel :)
help2day
IRC nickname: hvemmse2223
Geografisk sted: Trige Aarhus

Re: minimal ubuntu på usb

Indlæg af help2day »

stizzel skrev:hej.

Jeg kunne godt tænke mig at have en ubuntu version med lxde desktop enviroments .

dertil vil jeg gerne have lagt en minimal ubuntu over på en usb pen så den er bootable, men har ikk kunne finde en brugbar guide til hvordan man lige gør det.

Grunden til jeg vil bruge low requirements desktop enviroments, er fordi jeg sidder med en netbook lenovo (s10) , så jeg kan presse maskinen 2 the max

håber der er nogen der kan hjælpe

desuden: Findes der alternative måder at implentere lxde i ubuntu uden at skulle installere ubuntu først og så installere lxde bagefter ?, eller er det den eneste måde foruden (minimal ubuntu metoden) ??

Mvh: Stizzel :)

Jeg ville gøre sådan her... ta hdd ud af din lenovo. sæt den i en anden bærbar pc. med samme cpu... altså intel, hvis det er intel på lenovo.

installer ubuntu... og bagefter lxde

sæt hdd ind i din lenovo ....

derved ungår du at installer ubuntu, på en usb pen.

installationen går hurtigere, på en anden bærbar, da den nok er hurtigere.

jeg har selv gjordt det at jeg har brugt, den hdd, som var installeret på en pc, til en anden, da min bærbar var til rep.

det kan man nemlig med ubuntu linux.

nogen gange kan det dog ske. at det går i ged, pga grafik opsætning, og skærm opløsning. men det kan man så rette.
--
Mvh
Frank

Ubuntu User 26645
Youtube Kanal https://www.youtube.com/channel/UCv-NSh ... _AoLTaWrYQ