Ingen tekst i Wine og generelle problemer

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Ludakris
IRC nickname: Ludakris

Ingen tekst i Wine og generelle problemer

Indlæg af Ludakris »

Hej

Jeg har lige faet installeret Ubuntu pa min pc, og i den forbindelse har jeg installeret Wine, fordi jeg vil pröve at se, hvordan Empire Earth 2 fungerer i Ubuntu og andre Windows spil generelt. Nar jeg abner Wine og vil konfigurere det som der bliver anbefalet et andet sted her pa forummet, sa er der ingen tekst, der er ingen tekst i fanebladene, og der er ingen tekst der, hvor der plejer at sta OK, Cancel og Apply.
Nar jeg pröver at abne spillet Empire Earth 2, starter spillet op, men der kommer sort skærm med det samme, og jeg kan godt skifte mellem skærmbilleder, altsa fra Empire Earht (den sorte skærm) og f. eks. Firefox og Desktop.

Er der nogen der ved, hvorfor der ikke er nogen tekst i Wine, og hvad der evt kan göres? Jeg har prövet at afinstallere Wine og installere igen men det er det samme. Det skulle gerne være den nyeste udgave af Wine, som jeg har.

Mht. Empire Earth har jeg ikke prövet at fölge de forskellige instrukser der er givet her pa forum for at installere forskellige spil, det vil jeg lige pröve, men det er mere hvis der er et eller andet simpelt jeg lige har overset :wink:

Mvh. Kris

P.s. Nogen der ved, hvordan man skifter mellem to forskellige sprog pa en nem made pa keybordat (jf. "alt og shift" i Windows)????
morten jensen
IRC nickname: morten

Re: Ingen tekst i Wine og generelle problemer

Indlæg af morten jensen »

Hej Kris

Jeg har ingen svar, men står i en tilsvarende situation. Jeg tænkte vi måske kunne dele vores anstrengelser og måske finde ud af noget sammen.

Jeg har også uninstalled og reinstalled uden at det har gjort nogen forskel. herfra har jeg ikke rigtig nogen køreplan, men starter nok på winehq, hvor der står en del.

hilsen morten
Ludakris
IRC nickname: Ludakris

Re: Ingen tekst i Wine og generelle problemer

Indlæg af Ludakris »

Hej Morten

Indtil videre har jeg fundet dette link, der skulle löse problemet. Jeg har ikke faet det til at fungere endnu, men jeg pröver at rode lidt videre med det. Du kan lige pröve at tjekke, om du kan fa det til at fungere. Tror sgu ikke jeg gör det helt rigtigt, men jeg kæmper videre :D
Her er linket:

https://answers.launchpad.net/ubuntu/+s ... tion/51805

Mvh. Kris