Jeg har for nyligt installeret Ubuntu 8.10 på min kærestes computer, og vi har pludselig fået det problem, at Update Manageren ikke virker. Når man forsøger at downloade en eller flere opdateringer (i dette tilfælde en række opdateringer til Pidgin), forsøger den tydeligvis at downloade, hvorefter den viser denne fejlmeddelelse:
Altså en typisk timeout fejl. Min kærestes computer er en Acer AspireOne, så det ville være nærliggende at skyde skylden på de trådløse netværksdrivere. Det underlige er at netværket fungerer perfekt - faktisk langt bedre end det i sin tid gjorde i Windows XP!
Er dette noget I kan hjælpe med, eller er der bare tale om en serverfejl? På forhånd tak
Hverken apt eller Synaptic lader til at virke p.t. Jeg brugte dog apt da systemet skulle sættes op. Siden har én af min kærestes venner dog været inde og rode i systemet, med henblik på at få TI Interactive til at køre i Wine. Det virkede åbenbart ikke efter hensigten, og har muligvis forvoldt mere skade end gavn; hverken apt eller Synaptic lader til at fungere mere heller.
Jeg har desværre ingen logs der kan vise hvad han har lavet i terminalen... derfor aner jeg ikke om det har noget med det at gøre.
Og så dumpede løsningen pludselig ind - Synaptic var sat til at downloade via. en proxy. Hvorfor indstillingerne var sådan, aner jeg ikke, men nu er alt i hvert fald ved det gamle. Ellers tak for hjælpen!