Hejsa
Har nu købt et abb hos Relakks, så jeg kan slappe af...
Men jeg har meget besvær med at sætte det op, og det har været umuligt for mig at finde noget brugbart på nettet.
Jeg håber at der er en venlig sjæl derude der vil hjælpe mig.
Jeg er ret meget begynder, så tingene må gerne være skåret ud i pap.
Håber at I kan hjælpe da, jeg gerne vil kunne slappe af.
Mvh. Steffen
Relakks og Ubuntu
-
- IRC nickname: Kongen af Hornshøj
-
-
Re: Relakks og Ubuntu
ER der virkelig ingen der kan hjælpe mig?
-
- IRC nickname: ChrisBuchholz
- Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark
-
Er der virkelig ingen derude som kører Relakks på Ubuntu 8;10 med network-manager eller kvpnc??
Jeg er godt nok ved at være rimeligt fustreret over at prøve at få det til at fungere......
Hjælp please......!
Jeg er godt nok ved at være rimeligt fustreret over at prøve at få det til at fungere......
Hjælp please......!
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
SteffenH skrev:Er der virkelig ingen derude som kører Relakks på Ubuntu 8;10 med network-manager eller kvpnc??
Hjælp please......!
personligt har jeg ikke brug for et computerprogram for at slappe af. og slet ikke et computerprogram som man skal købe abonnement til at få lov til at bruge. for at få penge til at betale for sådanne tåbeligheder skal man arbejde, og uden at vide hvad det koster så er mit bud at de timer der skal til for at tjene pengene kunne være brugt bedre til andre ting (f.eks at slappe af) eller at pengene tjent på arbejdet kunne bruges bedre (god mad,en tur i byen eller lignende)
men når nu du har købt katten i sækken, og har spenderet dine surt tjænte sparepenge på hvad jeg går ud fra er et windowsprogram der hører til i windows, og du ikke kan få det tilat virke i ubuntu (hey du kan sgu heller ikke smide en puch maxi gearkasse i en fort transit) så kunne du jo fortælle hvad det er for et program, og hvad der er så godt ved det. Det kunne være at en af "nørderne" tænkte at det var da smart og det kan jeg sikkert få til at virke, eller at en eller anden kunne komme med et bud til et linuxprogram der kan det samme
-
soundpartner skrev:SteffenH skrev:Er der virkelig ingen derude som kører Relakks på Ubuntu 8;10 med network-manager eller kvpnc??
Hjælp please......!
personligt har jeg ikke brug for et computerprogram for at slappe af. og slet ikke et computerprogram som man skal købe abonnement til at få lov til at bruge. for at få penge til at betale for sådanne tåbeligheder skal man arbejde, og uden at vide hvad det koster så er mit bud at de timer der skal til for at tjene pengene kunne være brugt bedre til andre ting (f.eks at slappe af) eller at pengene tjent på arbejdet kunne bruges bedre (god mad,en tur i byen eller lignende)
men når nu du har købt katten i sækken, og har spenderet dine surt tjænte sparepenge på hvad jeg går ud fra er et windowsprogram der hører til i windows, og du ikke kan få det tilat virke i ubuntu (hey du kan sgu heller ikke smide en puch maxi gearkasse i en fort transit) så kunne du jo fortælle hvad det er for et program, og hvad der er så godt ved det. Det kunne være at en af "nørderne" tænkte at det var da smart og det kan jeg sikkert få til at virke, eller at en eller anden kunne komme med et bud til et linuxprogram der kan det samme
Hold da op! Du er da virkelig en hjælp....
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
SteffenH skrev:soundpartner skrev:SteffenH skrev:Er der virkelig ingen derude som kører Relakks på Ubuntu 8;10 med network-manager eller kvpnc??
Hjælp please......!
Hold da op! Du er da virkelig en hjælp....
såskærer jeg det ud i pap...
hvad er relaks?
hvad kan det der er så godt?
hvorfor vil du bruge det?
svaret på de spørgsmål kan evt resultere i at nogen kan give dig et alternativ der virker i ubuntu
***EDIT*** havde skrevet windows istedet for ubuntu, men er rettet nu
nu har jeg googlet det og det der popper op et et svensk skam som tjener penge på at lade folk bruge en ganske almindelig proxy server.
for at kunne fratage retten til proxyen (og tjene penge på det) er det sat besværligt op som et vpn netværk. hvis det er det vil jeg gentage at du har spenderet penge på noget ganske tåbeligt og ubrugeligt.
det er faktisk et super scam da du desuden vil servere alle dine brugernavne,passwords og lignende på et sølvfad til den server du kører igennem
det tog mig så ca 10 sekunder ekstra på google at finde ud af hvordan det skal sættes op i flere forskellige versioner af linux, men alle siderne omhandler hvordan man kan skjule sin identitet når man henter ulovlige ting på f.eks piratebay og andre piratsites.
dette kunne også være en af grundende til at du ikke har fået svar.
generelt er ubuntucomunityet (i hvert fald her i landet) nemlig ikke tilhængere af at downloade pirartsoftware (hvorfor skulle vi når vi kan hente det meste vi skal bruge gratis) eller andet matreale som nogle har ophavsrettighederne til (film,musik osv)
du skal derfor ikke regne med at få hjælp til pirateri og lignende her på forum.
men igen hvis du forklarer hvad relakser, hvad kan det der er så godt, og hvorfor vil du bruge det. så kan det jo være der er en der hjælper dig med relaks eler hjælper dig at finde et alternativ der virker i ubuntu
-
- Redaktør
- IRC nickname: laoshi
- Geografisk sted: Vejle
Hvis det handler om at blive tvunget til at holde pause fra keyboard og mus, så er der et par Ubuntu-alternativer. Kan ses her:
http://ubuntu.wordpress.com/2007/06/04/typing-break-and-workrave-keep-rsi-at-bay/
http://ubuntu.wordpress.com/2007/06/04/typing-break-and-workrave-keep-rsi-at-bay/
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"
(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)