Film hakker i Ubuntu!

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
rasmusberg
IRC nickname: rasmusberg

Film hakker i Ubuntu!

Indlæg af rasmusberg »

Hej

Når jeg afspiller film (DVD såvel som rippede film i diverse formater) hakker det ind i mellem og tit er det forsinkelse på lyden/billedet. Det har ikke altid været sådan, det startede efter jeg opgraderede til 8.10 og skulle bruge X11 codecs for at filmene ikke flimrer så de slet ikke er til at se.

Hvad kan der være galt? Jeg har formateret (Ikke pga det) og det løste ingenting.

Jeg har en udemærket pc som aldrig har skabt problemer, slet ikke ved afspilning af film. Det er der ingen tvivl om at den kan eller ihvertfald burde kunne trække uden problemer!

Jeg har prøvet forskellige afspillere, holder mig nu til VLC da jeg synes bedst om den. Dog hakker det også i denne afspiller.

Jeg har aldrig haft problemer af den slags under windows eller første gang jeg installerede ubuntu, som var versionen før 8.10

På forhånd tak!
Rasmus Berg
Jakob77
IRC nickname: Jakob77

Re: Film hakker i Ubuntu!

Indlæg af Jakob77 »

rasmusberg skrev:Hej

Når jeg afspiller film (DVD såvel som rippede film i diverse formater) hakker det ind i mellem og tit er det forsinkelse på lyden/billedet. Det har ikke altid været sådan, det startede efter jeg opgraderede til 8.10 og skulle bruge X11 codecs for at filmene ikke flimrer så de slet ikke er til at se.

Hvad kan der være galt? Jeg har formateret (Ikke pga det) og det løste ingenting.

Jeg har en udemærket pc som aldrig har skabt problemer, slet ikke ved afspilning af film. Det er der ingen tvivl om at den kan eller ihvertfald burde kunne trække uden problemer!

Jeg har prøvet forskellige afspillere, holder mig nu til VLC da jeg synes bedst om den. Dog hakker det også i denne afspiller.

Jeg har aldrig haft problemer af den slags under windows eller første gang jeg installerede ubuntu, som var versionen før 8.10

På forhånd tak!

Kan du sige mere præcist, hvad du har forsøgt, og hvor du har hentet din software..?

Ellers lyder det måske som en vigtig information til systemudviklerne.
Og til dig, der ikke er bange for at opgradere, så er der en meget god nyhed næsten lige om hjørnet:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=6305 :)
Kantastisk
Geografisk sted: Nørrebro, København

Indlæg af Kantastisk »

rasmusberg skrev:Hej

På forhånd tak!

Har du gjort som beskrevet i denne tråd? Løsningen er stærkt afhængig af din processor, så hvilken een sidder du inde med?
dixi
rasmusberg

Indlæg af rasmusberg »

Jeg har hentet mit software via "tilføj/fjern"...

Min CPU er en Intel 32 bit 2.2 ghz
Rasmus Berg
rasmusberg

Indlæg af rasmusberg »

Ja jeg har prøvet denne tråd. Det er efter det den er begyndt at hakke. Altså hakke som om min pc er langsom. Jeg skiftede til x11 output fordi jeg har et ati gfxkort og det begyndte at flimre... Flimren er væk, men det er begyndt at hakke i stedet for...
Rasmus Berg
Kantastisk

Indlæg af Kantastisk »

Jeg går ud fra, at det så er en dual core processor af en slags. Selvom du kunne afspille dvd-film, kunne du godt opleve problemer nu, for med den nye indstilling, udnytter du ikke computerens ressourcer optimalt. Kvaliteten af x11 video-afspilning er ret ringe i forhold til xv, som du havde som udgangspunkt.

Kan du sige mig, om det kører ordentligt, hvis du stopper compiz nu? Alt+f2 og

Kode: Vælg alt

metacity --replace

Oplever du så stadig den hakken?

Skift tilbage ved alt+f2 og

compiz --replace
dixi
rasmusberg

Indlæg af rasmusberg »

Hvordan kan jeg udnytte dual core bedre så?

Jeg bruger ikke compiz eller andet. Alt pynt er standard programmer
Rasmus Berg
Kantastisk

Indlæg af Kantastisk »

Bare glem det med dual core. Du skrev ikke, om det var en dual core processor først. Der er ingen grund til at tro, at der er nogen problemer der.

Jeg forstår ikke, at du skriver, at du ikke bruger Compiz. Har du ikke kuben eller "bølgende" vinduer? Compiz er det program, der gør f.eks. de ting mulige, så det kører hele tiden, selvom det ikke har sit eget vindue.

Den guide, du har fulgt, var til at fikse flimrende videoafspilning under Compiz, så hvis dine videoer har flimret førhen, uden du har brugt Compiz, er der nok en bedre løsning på problemet, end den i guiden.
dixi
rasmusberg

Indlæg af rasmusberg »

Før brugte jeg compiz og der fulgte jeg guiden fordi den var relevant der. Nu bruger jeg ikke compiz og det flimrer ikke når jeg afspiller film så nu er den på ingen måde relevant.

Mine film hakker... Som om min pc er ringe...
Rasmus Berg
Kantastisk

Indlæg af Kantastisk »

Hvis du ikke længere bruger Compiz, så skift din video-afspilning til xv igen. Så burde der i hvert fald ikke være problemer.
dixi
rasmusberg

Indlæg af rasmusberg »

Det er der. Den flimrer som var det stadig installeret... Det er ikke installeret, har formateret og har ikke installeret det påny
Rasmus Berg
Kantastisk

Indlæg af Kantastisk »

Så tror jeg ikke længere, jeg er i stand til at hjælpe dig.

I din forrige post skrev du, at videoer ikke flimrede, som da du brugte Compiz, men derimod hakkede, og nu skriver du, at vidoerne alligevel flimrer.

Compiz kommer præinstalleret på nye Ubuntu-distroer, så hvis du lige har geninstalleret Ubuntu, har du det sandsynligvis kørende lige nu. Det virker mærkeligt, at jeg skal insistere på, at du har det kørende, men jeg kan simpelthen ikke se andre forklaringer. Alt+f2 og

metacity --replace
burde, indtil du logger ud, give fin video, og hvis ikke, så går det over min forstand.
dixi
rasmusberg

Indlæg af rasmusberg »

Nej du læser det forkert. Du skrev at jeg skulle prøve xv - Der fortæller jeg dig at det flimrer, som havde jeg installeret compiz. Når jeg bruger X11 flimrer det ikke - Det hakker. Somom min Pc var langsom...

metacity --replace fik det hele til at gå iorden - Problemet var åbenbart, som du skrev, at compiz er præinstalleret. Du skriver at dette kun er iorden indtil næste logon. Hvordan gør jeg så at metacity bliver brugt hele tiden?
Rasmus Berg
ChrisBuchholz
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Indlæg af ChrisBuchholz »

rasmusberg skrev:Nej du læser det forkert. Du skrev at jeg skulle prøve xv - Der fortæller jeg dig at det flimrer, som havde jeg installeret compiz. Når jeg bruger X11 flimrer det ikke - Det hakker. Somom min Pc var langsom...

metacity --replace fik det hele til at gå iorden - Problemet var åbenbart, som du skrev, at compiz er præinstalleret. Du skriver at dette kun er iorden indtil næste logon. Hvordan gør jeg så at metacity bliver brugt hele tiden?

Højreklik på dit skrivebord - virsual effects - no effects
Kantastisk

Indlæg af Kantastisk »

rasmusberg skrev:Nej du læser det forkert. Du skrev at jeg skulle prøve xv - Der fortæller jeg dig at det flimrer, som havde jeg installeret compiz. Når jeg bruger X11 flimrer det ikke - Det hakker. Somom min Pc var langsom...

det anede mig nok :wink:

ChrisBuchholz skrev:Højreklik på dit skrivebord - virsual effects - no effects

eller på dansk: højreklik på skrivebord, skift baggrund, visuelle effekter, ingen
dixi