Ntfs support på wubi instalation

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Goticaa

Ntfs support på wubi instalation

Indlæg af Goticaa »

Hej.

Jeg har for nylig installeret ubuntu igennem wubi, fra mit windows xp, som er mit primære styresystem. Alt spiller som det skal i ubuntu, lige udover at jeg ikke kan få ntfs supporten til at virke på mit c drev, som er den eneste hdd jeg har, og derfor også det drev som ubuntu er installeret på.

Jeg har allerede hentet NTFS Configuration Tool, men den giver mig ikke en mulighed for at sætte NTFS support op til Internal drives, kun external.

Håber i kan give mig svar på dette, da jeg bruger win xp som fil drev og derfor ikke har mulighed for at bruge mit ubuntu til særlig meget uden NTFS support.

Mvh. goticaa.
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Ntfs support på wubi instalation

Indlæg af Stra »

Goticaa skrev:Hej.

Jeg har for nylig installeret ubuntu igennem wubi, fra mit windows xp, som er mit primære styresystem. Alt spiller som det skal i ubuntu, lige udover at jeg ikke kan få ntfs supporten til at virke på mit c drev, som er den eneste hdd jeg har, og derfor også det drev som ubuntu er installeret på.

Jeg har allerede hentet NTFS Configuration Tool, men den giver mig ikke en mulighed for at sætte NTFS support op til Internal drives, kun external.

Håber i kan give mig svar på dette, da jeg bruger win xp som fil drev og derfor ikke har mulighed for at bruge mit ubuntu til særlig meget uden NTFS support.

Mvh. goticaa.
Hvis jeg forstår dig ret vil du gerne kunne tilgå din win del fra Ubuntu.

Hvis ja, kan det ikke lade sig gøre med en WUBI installation, da den selv bruger NFTS-systemet.

Skal du have det til at spille, skal du lave en dualboot istedet.

http://wiki.ubuntu-dk.org/GuidesHowtos/ ... stallation

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10