aMSN og Gmail

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Vinder
IRC nickname: Vinder
Geografisk sted: Malmø

aMSN og Gmail

Indlæg af Vinder »

Det er muligvis et dumt spørgsmål, men kan man bruge en Gmail-konto som bruger i aMSN?

Jeg har forsøgt med en hotmail-konto og her virker aMSN fint. I går prøvede jeg så med en Gmail-konto, men får så en besked om at brugernavn eller adgangskode er forkerte. Det ved jeg at de ikke er, så mit spørgsmål er nu, hvor problemet ligger.

Kan man ikke bruge en Gmail-konto eller kan man ved at lave de rigtige indstillinger enten i aMSN eller Gmail få tingene til at spille sammen?
Ubuntu 20.04 på Intel NUC
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: aMSN og Gmail

Indlæg af soundpartner »

for at bruge msn skal du have en msn konto.
da microsoft også styrer forskellige andre ting , og deriblandt hotmail så kan du bruge din hotmailkonto direkte.
hvis du har en anden konto (eget domæne, gmail eller lignende) så skal du lave et windows live id tror jeg det hedder, og så kan du bruge dit live-id på msn
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Indlæg af eitreach »

Ja, du skal have registreret din mailadresse hos Microsoft, før du kan bruge den som msn-konto. Hvordan man så lige gør det, kan jeg ikke huske.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Vinder
IRC nickname: Vinder
Geografisk sted: Malmø

Indlæg af Vinder »

Jeg siger tak fordi I kunne lede mig i den rigtige retning. Man registrerer simpelthen et Windows Live ID til en eksisterende mail-adresse ved at følge vejledningen på nedenstående link:

https://accountservices.passport.net/ppnetworkhome.srf?Lcid=1030

Så virker det.
Ubuntu 20.04 på Intel NUC
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440