hej
ved ikke om det er det rigtige sted jeg spørg, Altså det rigtige stede på forumet.
Men jeg er næsten helt ny i linux, og har indstaleret ubuntu 8.10 og har leget lidt med det, og er meget imponeret.
men ville gerne lege lidt med og få det til og se feder ud, men kan ikke finde ud af alt det med theme osv. i det.
skal man bruge nogle særlige programmer til og loade dem i?
hvor kan de hentes?
Håber på et godt svar,
Hilsen KEFiR
ubuntu theme
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Re: ubuntu theme
Prøv at tage et kig på linket til Ooh Shiny i min signatur - der har jeg, tror jeg da, prøvet at forklare tema-mulighederne i Ubuntu i hvert fald nogenlunde.
Og så er der altid skrivebords-tråden, som kan bruges til inspiration: viewtopic.php?f=12&t=4959
Og så er der altid skrivebords-tråden, som kan bruges til inspiration: viewtopic.php?f=12&t=4959
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
Hej.
Ligesom Keifer er jeg temmeligt ny bruger af Ubuntu, og Linux i det hele taget.
Jeg har nu i et par dage prøvet at finde nogle flotte temaer til Ubuntu. Først prøvede jeg at få Emerald til at virke, men det opgav jeg. Skidtet nægtede simpelthen at køre min min gamle blærbar. Jeg huskede at tilføje "emerald --replace" til "Sesssions", samt at downloade "Fusion-Icon". Derudover prøvede jeg også at installere "Compiz-Fusion", men intet hjalp. Hvis jeg tastede "emerald --replace" -kommandoen ind manuelt, forsvandt kommandoprompten, og kun den blinkende markør stod tilbage i vinduet, i højre side af vinduet.
Så jeg tror måske min computer er for svag til at kunne køre med Emerald temaer.
Idéen var så at jeg ville bruge den tema-ting der er installeret fra starten af, og så finde nogle af den slags temaer.
Men det virker heller ikke. Jeg har fundet nogle fine temaer f.eks:
http://www.kde-look.org/content/show.ph ... tent=81388
men jeg får en besked om at det ikke er et "valid" tema. Jeg har prøvet med en håndfuld fra samme side, alle nogle med en høj rating. Altid med samme besked. Hvad gør jeg galt?
Ligesom Keifer er jeg temmeligt ny bruger af Ubuntu, og Linux i det hele taget.
Jeg har nu i et par dage prøvet at finde nogle flotte temaer til Ubuntu. Først prøvede jeg at få Emerald til at virke, men det opgav jeg. Skidtet nægtede simpelthen at køre min min gamle blærbar. Jeg huskede at tilføje "emerald --replace" til "Sesssions", samt at downloade "Fusion-Icon". Derudover prøvede jeg også at installere "Compiz-Fusion", men intet hjalp. Hvis jeg tastede "emerald --replace" -kommandoen ind manuelt, forsvandt kommandoprompten, og kun den blinkende markør stod tilbage i vinduet, i højre side af vinduet.
Så jeg tror måske min computer er for svag til at kunne køre med Emerald temaer.
Idéen var så at jeg ville bruge den tema-ting der er installeret fra starten af, og så finde nogle af den slags temaer.
Men det virker heller ikke. Jeg har fundet nogle fine temaer f.eks:
http://www.kde-look.org/content/show.ph ... tent=81388
men jeg får en besked om at det ikke er et "valid" tema. Jeg har prøvet med en håndfuld fra samme side, alle nogle med en høj rating. Altid med samme besked. Hvad gør jeg galt?
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Hvis du bruger Ubuntu, kan du ikke bruge KDE-temaer som standard, da de er lavet til et helt andet skrivebordsmiljø. Har du prøvet at kigge i dette link, som jeg foreslår? Der er det meste forklaret ret godt, synes jeg.
"A Narn heavy cruiser?!"
-
Lol ok så er den vist feset ind. Jeg tog fejl af KDE og GTK. Det virker fint nu.
Det ærger mig stadig at emerald ikke funker, men det er der vel ikke noget at gøre ved.
Tak for hjælpen.
Det ærger mig stadig at emerald ikke funker, men det er der vel ikke noget at gøre ved.
Tak for hjælpen.