itunes musik og rythmbox/amarok - LØST

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.

Amarok eller Rythembox på Ubuntu 8.10?

Afstemning sluttede 11. mar 2009, 11:14

Amarok
2
50%
Rythembox
1
25%
Andet
1
25%
 
Afgivne stemmer: 4

OleAndersen
Indlæg: 20
Tilmeldt: 10. okt 2008, 08:46
Geografisk sted: Horsens

itunes musik og rythmbox/amarok - LØST

Indlæg af OleAndersen »

Hej alle,


min kæreste har en vista bærbar, med itunes, hvor vi har en del musik til vores ipods.
Jeg vil gerne ha musikken KOPIERET over på min ubuntu stationære, for derfra at køre lyden igennem mit anlæg.

Altså : jeg vil har musikken på to computere. Hvordan vil det lige fungere med itunes sikkerhedscertificering af computeren?
Kan man godt ha musikken på flere pc?
Jeg mener da at men kan "verificere" flere pc´er ikke? Vil bare ikke til at flytte alt muskikken osv hvis det alligevel ikke virker.

Har nogle erfaringer med det i forhold til rythembox eller amarok? og hvad syntes folket er bedst at bruge??
Senest rettet af OleAndersen 5. okt 2009, 13:21, rettet i alt 1 gang.
andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: itunes musik og rythmbox/amarok

Indlæg af andsen »

Umiddelbart så kan du ikke afspille musik, der er købt i iTunes store, i andet end iTunes. Nu har Apple godt nok "åbnet op" for DRM-låsen på langt det meste af deres musik, men om det virker i f.eks. Rhythmbox hvis du bare kopierer musikken, vil jeg ikke garantere for.

Den metode jeg selv brugte da jeg skrottede iTunes og Windows var som følger:
1) Jeg brændte alt mit købte musik ned på cd'er, men så de blev brændt som lyd-cd'er og der var dermed kun plads til ca. 15-20 numre på hver cd.

2) Fidusen er så at rippe de brændte cd'er med Rhythmbox eller hvad du nu bruger og så har du ikke noget problem med sikkerhedscertificering.

Løsningen er jo ikke helt lovlig, da du ved køb i iTunes store binder dig til kun at bruge musikken i iTunes, men det virker uden problemer.

Off-topic:
Jeg synes det er synd og skam, for jeg vil gerne støtte kunstnerne selv, men Apple's bondefangeri har jeg ikke noget til overs for, what-so-ever.
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams