Hvilken distro på min hurtige bærbar ?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
gasolin
Indlæg: 122
Tilmeldt: 11. dec 2007, 21:44
Geografisk sted: Ny assens kommune

Hvilken distro på min hurtige bærbar ?

Indlæg af gasolin »

Jeg kører pt med ubuntu 8.10 på min acer travelmate 2420 og en 7200 omd harddisk

Jeg vil gerne installer linux på min Toshiba L40-18R som også har 2gb ram, 7200 omd harddisk
og en 1.6 ghz pentium dual core cpu. For at se hvor hurtig den bliver, men også for at se hvor godt det virker på min hurtigste bærbar

Jeg kører med et Huawei E220 modem og internet fra www.3.dk som virker med networkmanager 0.70 så den distro jeg skal prøv på min Toshiba skal have networkmanager 0.70

Jeg har prøvet den forrige lts version af ubuntu 6.?,xubutnu,kubuntu,fedora,mandriva,damn small,puppy,TinyMe,Zenwalk plus nogen få andre.

Men hvad skal jeg vælge ??
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Hvilken distro på min hurtige bærbar ?

Indlæg af soundpartner »

gasolin skrev:Jeg kører pt med ubuntu 8.10 på min acer travelmate 2420 og en 7200 omd harddisk

Jeg vil gerne installer linux på min Toshiba L40-18R som også har 2gb ram, 7200 omd harddisk
og en 1.6 ghz pentium dual core cpu. For at se hvor hurtig den bliver, men også for at se hvor godt det virker på min hurtigste bærbar

Jeg kører med et Huawei E220 modem og internet fra http://www.3.dk som virker med networkmanager 0.70 så den distro jeg skal prøv på min Toshiba skal have networkmanager 0.70

Jeg har prøvet den forrige lts version af ubuntu 6.?,xubutnu,kubuntu,fedora,mandriva,damn small,puppy,TinyMe,Zenwalk plus nogen få andre.

Men hvad skal jeg vælge ??

ubuntu 6,? det er godt nok længe siden...
hvis jeg var dig tror jeg jeg ville vænte til sidst i april hvor jaunty jackalope (ubuntu 9,04) kommer.

der er flere grunde til dette. Dels så er det pt på alfa plan så der er en del bucks som du kan risikere at løbe ind i, så hellere vente de små to mneder.
Når det så kommer så skulle det være endnu bedre og hurtigere og grafisk federe end den nuværende version 8.10

jeg glæder mig i hvert ald helt vildt (har det faktisk allerede på en enkelt testmaskine)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
gasolin
Indlæg: 122
Tilmeldt: 11. dec 2007, 21:44
Geografisk sted: Ny assens kommune

Re: Hvilken distro på min hurtige bærbar ?

Indlæg af gasolin »

jeg startede altså i 2007 mener jeg med ubuntu og der var lts versionen af ubuntu 6 altså rimelig nyt
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hvilken distro på min hurtige bærbar ?

Indlæg af Jimmyfj »

Ikke for at være illoyal mod Ubuntu, men jeg synes du skulle give den nye Debian 5.0 chancen for at bevise sit værd på den maskine. Der er rigtig mange gode tiltag i version 5.0 og jeg er sikker på du vil blive glad for den.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Hvilken distro på min hurtige bærbar ?

Indlæg af Casper Hansen »

Hvis du skal have en hurtig distro til en bærbar så vælg Arch Linux med LXDE. Det sparker dælme r**!
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: Hvilken distro på min hurtige bærbar ?

Indlæg af cmay »

de to hurtigste jeg kender og bruger slv er crunch bang linux og debian lenny lxde + openbox. hvilket klart er det hurtigste jeg har prøvet at køre med installeret på harddisk. ellers er puppylinux og damn small linux og vector linux gode til ældre hardware mens jeg synes at crunch bang har som en derivative af ubuntu nogle gode pakker samt debian har et hav af pakker og begge køre fantastisk hurtigt . min yngling er debian som jeg bruger for eksembel på min 12 år gamle computer med så små hardware specs som 600 mzh processor og 300 mb ram til hverdags brug webbrowsing ser en film en gang imellem ,kontor osv osv.
crunch bang kræver lige som ubuntu lidt mere end 600 mzh og 300 mb ram for at køre ordentligt men på min 700 mzh med 512 mb ram køre den pænt og rimeligt. den køre faktisk også meget stærkt på en asus eeepc.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}
gasolin
Indlæg: 122
Tilmeldt: 11. dec 2007, 21:44
Geografisk sted: Ny assens kommune

Re: Hvilken distro på min hurtige bærbar ?

Indlæg af gasolin »

Jimmyfj skrev:Ikke for at være illoyal mod Ubuntu, men jeg synes du skulle give den nye Debian 5.0 chancen for at bevise sit værd på den maskine. Der er rigtig mange gode tiltag i version 5.0 og jeg er sikker på du vil blive glad for den.


Det et L.... styresytem for jeg kan ikke få mit trådløse netkort til at virke, jeg mangler en (64 bit)driver har søgt på nettet og compile kan jeg ikke finde ud af, desuden fungere det trådløse netkort med ubuntu 9.04 og networkmanager 7, men jeg gider bare ikke hver gang jeg ikke kan få en anden distro en ubuntu til at virke, at installere ubuntu, bare fordi ubuntu virker,med alle min computer.
Svante

Re: Hvilken distro på min hurtige bærbar ?

Indlæg af Svante »

Så er Ubuntu vel det bedste for dig, hvis det er det, der virker? :)
Jeg kunne personligt ikke drømme om at bruge andet.
If it works - don't fix it!
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Hvilken distro på min hurtige bærbar ?

Indlæg af Pihl »

Crunchbang, som cmay foreslår, er ganske hurtig og effektiv. Et andet forslag kunne være Fluxbuntu.