Hva siger i til denne her?

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
supersnu
IRC nickname: Louis

Hva siger i til denne her?

Indlæg af supersnu »

Denne her dumpede ind i min brev bakke.

Sent ud af TDC

En meget kritisk sårbarhed i Adobe Reader og Adobe Acrobat kan misbruges af ondsindede hackere. Der er ingen løsning fra producenten, men sikkerhedsfirmaet CSIS anbefaler, at du deaktiverer javascript i Adobe Reader og Adobe Acrobat, uanset om du kører version 8 eller 9 på Windows, MacOSX eller Linux.
hamster

Re: Hva siger i til denne her?

Indlæg af hamster »

http://www.csis.dk/dk/nyheder/nyheder.asp?tekstID=778 <-- Hvad.. lidt skummlet syndes jeg...
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af thj01 »

Det gælder om at slå koldt vand i blodet.

Programmet fra adobe kan sagtens have sårbarheder, men det kræver stadig at programmet har rettigheder til at pille ved selve styresystemet - og det har det IKKE i Linux.

Ethvert program har mulighed for at blive kompromiteret, men virus og malware er der ødelægger dit system kræver at kunne blive installeret og aktiveret i selve operativ systemet. Og det kan det ikke på Linux, med mindre du giver det lov til det (dvs. der skal poppe et vindue op der siger at du skal give din adgangskode).

Her kører både windows og Mac, med andre rettighedsprofiler end Linux. Så min anbefaling vil være at slappe af - med din LInux partition altså - og så gøre hvad der bliver sagt på windows og Mac.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
supersnu
IRC nickname: Louis

Indlæg af supersnu »

Det ville jeg også mene, det lyder lidt som en ulven kommer... i mine ører, men som Linux newbe kan man godt komme i tvivl.... :mrgreen: