Hej, jeg er en forholdsvis ny bruer af ubuntu.
Men efter jeg (igen) har installeret Ubuntu på min maskine, er der et problem med billedet, det er FOR bredt.
jeg kan ikk se venstre og højreside af skærmen, har dog fundet ud af jeg kan ordne dette ved at downloade sysinfo. Når jeg så er inde i sysinfo, så trykker jeg på Nvidia ikonet(da mit grafik kort er Nvidia) til venstre, og dernæst NVIDIA Display Settings, når jeg så er inde i det nye vindue, trykker jeg på 'X Server Display Configuration' og sætter min opløsning op på 1152x864, som passer bedst til min skærm.
Men nu er det det rigtige 'problem' kommer, hver gang jeg starter ubuntu skal jeg ind og gøre det igen, findes der ikke en smart måde, hvorpå man kan få den til at gøre det automatisk ved logon?
Mvh. KrazyDK
SYSinfo
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: SYSinfo
Hej og velkommen til forum
Jeg er ikke den bedste til at hjælpe med den type spørgsmål, men jeg ved at vi lige skal bruge lidt mere info om din pc og OS. , så er der nok en anden herinde der vil hjælpe dig videre.
1: Hvad er det for en pc og hvilken specs. har den (cpu - ram -grafikkort) ?
2: Hvilken udgave af ubuntu drejer det sig om og er det 32 eller 64 bit ?
3: Har du installeret hardware drivere som beskrevet i trin 1 i denne guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57 ?
Jeg er ikke den bedste til at hjælpe med den type spørgsmål, men jeg ved at vi lige skal bruge lidt mere info om din pc og OS. , så er der nok en anden herinde der vil hjælpe dig videre.
1: Hvad er det for en pc og hvilken specs. har den (cpu - ram -grafikkort) ?
2: Hvilken udgave af ubuntu drejer det sig om og er det 32 eller 64 bit ?
3: Har du installeret hardware drivere som beskrevet i trin 1 i denne guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57 ?
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing