Kan ikke aktivere netværkskort

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
friskpige22
IRC nickname: Møller
Geografisk sted: Hørzholm

Kan ikke aktivere netværkskort

Indlæg af friskpige22 »

hej, jeg har et lille problem med at komme på nettet. jeg har for nylig lige anskaffet mig ubuntu 8.10 ( som jeg var postivt overrasket over ) og jeg ville gerne igang så hurtigt som muligt. Men jeg kan ikke kommet på nettet med den. den siger at mit netværkskort ikke er aktiveret, altså at den lille knap til at slukke og tænde for bluetooth og nettet er slået fra. er der nogen der har haft lignende problem, og vis i har, hvordan løste i det så? :)

På forhånd tak for hjælpen
Hilsen Emil
Casper Hansen

Re: Kan ikke aktivere netværkskort

Indlæg af Casper Hansen »

Hvad for et netkort er der i?
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

holdt stop vent... det er skam meget mere avanceret end som det desværre.

du skrev i den anden tråd at det er en fujitsu amilo et eller andet. Den har sådan en belastende softwarestyret knap til at tænde og slukke for wifi, og den virker ikke lige så godt med ubuntu desværre.
Det er dog muligt, og der er en tråd om det her https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=31&t=5545&start=45&st=0&sk=t&sd=a

du skal nok holde tungen lige i munden, og hvis du løber ind i problemer må du jo sige til
Senest rettet af soundpartner 22. feb 2009, 21:24, rettet i alt 1 gang.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
friskpige22

Indlæg af friskpige22 »

det lyder super, har i mellemtiden fundet modelnavnet: AMILO Xa 2528/29 det er da ihvertfald det jeg regner for at være modelnumeret :)
friskpige22

Indlæg af friskpige22 »

det virker en lille smule indviklet for mig, men er det nogen specifik fil jeg skal downloade eller hvad er det jeg skal indtaste i terminalen? :)
Aflang Kiks FTW !!
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

friskpige22 skrev:det virker en lille smule indviklet for mig, men er det nogen specifik fil jeg skal downloade eller hvad er det jeg skal indtaste i terminalen? :)

facts er at det ikke er specielt let desværre.

jeg ser 2 muligheder. Den ene er at du får en rutineret linux/ubuntubruger til at hjælpe dig. Den anden er at du kommer ind og fanger en af os på irc så vi kan guide dig igennem det hele i realtime.
du kan komme på irc via dette link: https://ubuntudanmark.dk/chat

jeg kan også prøve at gennemgå tråden og lave dig et lille referat (det gør det ikke nemmere at personen i tråden ikke forstod så meget) men som sagt så er det absolut ikke det nemmeste problem du har dig.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede