youtube crasher løst

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Gnimm Elf

youtube crasher løst

Indlæg af Gnimm Elf »

jeg har opgraderet til 9.04 og nu crasher youtube, næsten hele tiden,dog ikke så meget hvis jeg lægger firefox ned på "linien".
jeg kan se på cpu forbruget, (bruger lxde) at det pludseligt bliver skyhøjt? er der nogen der kan hjælpe?
Senest rettet af Gnimm Elf 7. sep 2009, 17:19, rettet i alt 1 gang.
Mvh Gnimm Elf
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: youtube crasher

Indlæg af Christian.Arvai »

Nu er 9.04 jo stadigt en "Alpha" udgave, så det er lidt på egen risiko at afprøve den :D .

Jeg har ikke en løsning på youtube, men vedr. cpu forbruget kan du kontrollere om den grafiske måler passer, ved at skrive "top" i terminalen.

PS: er 9.04 efter din mening blevet forbedret i forhold til 8.10 ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Gnimm Elf

Indlæg af Gnimm Elf »

jeg er novice. men jeg synes at den reagerer hurtigere. der er en følelse af hurtigere respons, særligt på nettet.
Mvh Gnimm Elf
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

OK - nu bliver jeg nysgerrig og henter 9.04 selv :D , så kan vi også se om jeg får samme problem med flash og youtube.

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Gnimm Elf

Indlæg af Gnimm Elf »

flash syntes at virke fint med andre ting?
Mvh Gnimm Elf
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

Hvis du er novice så vil jeg fraråde dig at bruge alpha udgaver. Installer 8.10 og se om problemet opstår der. Hvis ikke, jamen så har du jo en løsning :)
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Gnimm Elf

Indlæg af Gnimm Elf »

tja det var jo en løsning, men jeg kan faktisk godt lide 9.04 og er måske lidt utålmodig.
desuden skal man vel kaste sig ud i projekter for at avancere til mere end novice. :D
Mvh Gnimm Elf
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

Gnimm Elf skrev:tja det var jo en løsning, men jeg kan faktisk godt lide 9.04 og er måske lidt utålmodig.
desuden skal man vel kaste sig ud i projekter for at avancere til mere end novice. :D

Well, måske skal man først lige lære de basale ting og få tingene til at fungere og derefter gå ud i tests af Alpha. Men hvis du vil avancere så installer Arch Linux :wink:
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Generelt skal man ikke forvente at alpha og beta udgaverne virker rigtigt, det er testudgivelser og der er næsten garanti for at der er noget der ikke virker - før den endelige udgivelse, jeg vil derfor (som Casper også siger) anbefale dig 8.10 .

PS: jeg er ved at downloade 9.04 og lave et usb-stick med det, men der går et stykke tid før jeg er klar og der er en stor chance for at vi ikke får de samme fejl - pga. forskellige hardware.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Den indbyggede funktion i 8.10 til at lave usb-stick med, virker åbentbart ikke på/med en 9.04 alpha 4 iso fil, så jeg venter til alpha 5 kommer i næste uge og så laver jeg en rigtig livecd med 9.04 .

Gnimm Elf

Indlæg af Gnimm Elf »

glæder mig til at høre om dine erfaringer. :)
Mvh Gnimm Elf