Hej Ubuntu community
Jeg har lige installeret Ubuntu for 1. gang, saa det er ogsaa min ilddåd i dette forum Jeg har af gode grunde ikke så meget erfaring med opsætning af Ubuntu, så er derfor løbet ind i et problem jeg ikke kan løse. Håber I kan hjælpe..
Jeg har installeret Ubuntu på min arbejdscomputer, der har en ekstern skærm tilsluttet. Det har jeg også fået til at virke fint, men når computeren har kørt i et par minutter begynder alle karakterer på skærmen at se underlige ud:
http://fc.hum.au.dk/~imvlba/screen.png
Nogen ideer til hvordan det kan være, og hvad man kan gøre?
Venligst, Lars Bo
karakterer vises underligt
-
- Geografisk sted: Århus
karakterer vises underligt
Senest rettet af larsbo 17. feb 2009, 13:21, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: karakterer vises underligt
Hej og velkommen i forum.
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57
stra
Jeg tror du mangler fonte. Har du fulgt denne guide efter installering?larsbo skrev:Hej Ubuntu community
Jeg har lige installeret Ubuntu for 1. gang, saa det er ogsaa min ilddåd i dette forum Jeg har af gode grunde ikke så meget erfaring med opsætning af Ubuntu, så er derfor løbet ind i et problem jeg ikke kan løse. Håber I kan hjælpe..
Jeg har installeret Ubuntu på min arbejdscomputer, der har en ekstern skærm tilsluttet. Det har jeg også fået til at virke fint, men når computeren har kørt i et par minutter begynder alle karakterer på skærmen at se underlige ud:
Nogen ideer til hvordan det kan være, og hvad man kan gøre?
Venligst, Lars Bo
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Hej Stra
Tak for din hjælp og hurtige svar.
Jeg har lige fulgt guiden, men der er desværre ingen forskel. Jeg havde desuden msttcorefonts installeret i forvejen..
Nogen andre ideer?
Tak for din hjælp og hurtige svar.
Jeg har lige fulgt guiden, men der er desværre ingen forskel. Jeg havde desuden msttcorefonts installeret i forvejen..
Nogen andre ideer?
-
Prøv at lukke programmerne ned og genstarte xorg ved at trykke crtl+alt+backless.larsbo skrev:Nogen andre ideer?
Kører du med visuelle effekter? Prøv at slå dem fra.
Stra
stra
-
Nu har jeg slået alle visuelle effekter fra og genstartet xorg et par gange. Desuden har jeg lige opdaget, at problemet kun opstår når den eksterne skærm er sluttet til.. det er lidt underligt..
-
Så fik du konstateret det.larsbo skrev:Nu har jeg slået alle visuelle effekter fra og genstartet xorg et par gange. Desuden har jeg lige opdaget, at problemet kun opstår når den eksterne skærm er sluttet til.. det er lidt underligt..
Er det Nividia grafikkort du har, er der måske lidt hjælp i denne tråd
http://www.linuxin.dk/node/13408
stra
stra
-
Hej Stra
Tak for din tålmodighed. Jeg har ikke nVidia. Kan det skyldes, at jeg skal sætte noget op i den der xorg.conf fil?
, som mange forum tråde handler om? Det virker jo fint nok bortset fra det med karaktererne..
/Lars
Tak for din tålmodighed. Jeg har ikke nVidia. Kan det skyldes, at jeg skal sætte noget op i den der xorg.conf fil?
, som mange forum tråde handler om? Det virker jo fint nok bortset fra det med karaktererne..
/Lars
-
Ingen årsaglarsbo skrev:Hej Stra
Tak for din tålmodighed.
Et hurtigt gæt kunne være forskellig skærmopløsning på de 2 skærme. Men prøv at give output afJeg har ikke nVidia. Kan det skyldes, at jeg skal sætte noget op i den der xorg.conf fil?
/Lars
Kode: Vælg alt
sudo gedit /etc/X11/xorg.conf
Stra
stra
-
-
Hey Stra
Jeg blev lidt bitter på, at det sådan skulle drille så geninstallerede skidtet mens skærmen var sluttet til (man ved aldrig) og nu virker det øjensynligt..
Men du skal have mange tak for din hjælp!
Jeg blev lidt bitter på, at det sådan skulle drille så geninstallerede skidtet mens skærmen var sluttet til (man ved aldrig) og nu virker det øjensynligt..
-
Dejligt at det virker nu.larsbo skrev:Hey Stra
stra
stra