Program hængende i System Tray [LØST]

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
naucher
IRC nickname: naucher
Geografisk sted: Aabenraa

Program hængende i System Tray [LØST]

Indlæg af naucher »

Jeg har et lidt træls problem med et Windows-program, som jeg forsøger at køre via Wine:

Programmet DarnPasswords! er lille program, der kan huske passwords, og som har den fine egenskab, at det kan afvikles fra en USB-nøgle.

Programmet kan minimeres til systembakken, hvor det nu ligger ved siden af Ubuntu's ur-ikon.

Mit problem er, at når jeg dobbeltklikker på dette ikon, så sker der intet. Når jeg højreklikker på ikonet og vælger "restore", så sker der heller ingenting. ;-(

Hvordan får jeg liv i programmet igen?
Jeg savner det ;-)

---
PS: Jeg kom ved et uheld til at trykke på CTRL+ALT+F4 (eller noget i den stil), og derved forsvandt GUI-skrivebordet og jeg stod med en "full-screen-terminal".
Hvordan kommer man derfra tilbage til "skrivebordet" igen?
Senest rettet af naucher 16. feb 2009, 15:34, rettet i alt 1 gang.
De bedste hilsner
Naucher

Begejstret Bruger
Lenovo Thinkpad L15 (årg. 2023) | 16,0 GB RAM | 400 GB disk || Ubuntu 23.10
Lenovo Thinkpad S540 (årg. 2014) | 8,0 GB RAM | 400 GB disk || Ubuntu 22.04LTS
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Program bliver hængende i System Tray

Indlæg af soundpartner »

naucher skrev:Jeg har et lidt træls problem med et Windows-program, som jeg forsøger at køre via Wine:

Programmet DarnPasswords! er lille program, der kan huske passwords, og som har den fine egenskab, at det kan afvikles fra en USB-nøgle.

Programmet kan minimeres til systembakken, hvor det nu ligger ved siden af Ubuntu's ur-ikon.

Mit problem er, at når jeg dobbeltklikker på dette ikon, så sker der intet. Når jeg højreklikker på ikonet og vælger "restore", så sker der heller ingenting. ;-(

Hvordan får jeg liv i programmet igen?
Jeg savner det ;-)

---
PS: Jeg kom ved et uheld til at trykke på CTRL+ALT+F4 (eller noget i den stil), og derved forsvandt GUI-skrivebordet og jeg stod med en "full-screen-terminal".
Hvordan kommer man derfra tilbage til "skrivebordet" igen?

du kan komme tilbage til skrivebordet på 2 måder. Log ind i terminalen og skriv exit
den anden og lit nemmere er [ctrl][alt][f7]
f1-16 er tekstbserede brugerflder og f7 er så den grafiske
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

naucher skrev:

Passwords på nettet?
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Jeg kan ikke udlede om du har programmet til at køre og bare ikke kan komme i det igen når er gået ud af det.

På deres hjemmeside skriver de at det ikke kan køre i bl.a. Linux.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
naucher

Indlæg af naucher »

DarnPassword kan muligvis ikke køres under Linux - men det er der jo mange programmer, som heller ikke kan - og som kører fint under Wine.

Jeg kan ikke udlede om du har programmet til at køre og bare ikke kan komme i det igen når er gået ud af det.

Jeg antager, at programmet kører - for ikonet findes jo i systembakken, og det gør programmets højrekliksmenu også.
Problemet er, at når jeg på højrekliksmenuen vælger "Restore", så sker der ikke noget (ikke noget synligt i hvert fald)

Hvad der er endnu mere underligt er, at når jeg genstarter PC'en (så er programmet jo naturligvis ikke længere tilstede), og starter det op forfra (fra USB-nøglen) - så fiser det direkte op i systembakken, og hele miseren starter forfra.
De bedste hilsner
Naucher

Begejstret Bruger
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

naucher skrev:DarnPassword kan muligvis ikke køres under Linux - men det er der jo mange programmer, som heller ikke kan - og som kører fint under Wine.

Jeg antager, at programmet kører - for ikonet findes jo i systembakken, og det gør programmets højrekliksmenu også.
Problemet er, at når jeg på højrekliksmenuen vælger "Restore", så sker der ikke noget (ikke noget synligt i hvert fald)

Hvad der er endnu mere underligt er, at når jeg genstarter PC'en (så er programmet jo naturligvis ikke længere tilstede), og starter det op forfra (fra USB-nøglen) - så fiser det direkte op i systembakken, og hele miseren starter forfra.

hvilket vil sige at programmet måske loader men ikke kan køre under linux.

wine er et hack som gør det muligt at køre nogle programmer men det er langt fra noget garanti
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
naucher

Indlæg af naucher »

[quote="soundpartner]
... wine er et hack som gør det muligt at køre nogle programmer men det er langt fra noget garanti[/quote]
OK - det vidste jeg ikke.
Men jeg har et trumfkort i ærmet: Det har nemlig fungeret - ganske udmærket endda!

Mit problem er opstået for nyligt og lidt pludseligt - synes jeg selv - i forbindelse med at jeg ville lægge mine passwords fra DarnPasswords over i KeePassX, som jeg har tænkt skal overtage opgaven på Ubuntu.

Noget tyder jo på, at denne overførsel kommer til at foregå manuelt - ved at have DarnPassword åben på en Windows-PC og KeePassX ved siden af på Ubuntu >:-(
De bedste hilsner
Naucher

Begejstret Bruger
naucher

Re: Program bliver hængende i System Tray - prob. løst :-)

Indlæg af naucher »

Hold da kæft, hvor kan man være dum, hva'? ;-)

Problemet var pludselig det samme på Windows-PC'en =:-O
... og så faldt ti-øren:
"Tumben" (=undertegnede) var jo nok kommet til at flytte programvinduet rigelig langt til højre (måske over på det ekstra skrivebord, der jo findes på Ubuntu.
Og der stod programmet så og ventede på mine input ;-)

Med "flyt-punktet" på rullemenuen og 100.000 tastetryk på venstre pil kommer programmet fint kørende ind fra højre :-)

Til de, der har kommenteret og forsøgt at hjælpe med en løsning på dette fjollede problem, kan jeg sige li'som De Nattergale:
A saie manne manne tak...
De bedste hilsner
Naucher

Begejstret Bruger