password til default keyring på Linux Mint

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
mungojerrie
Indlæg: 21
Tilmeldt: 5. jul 2007, 09:56

password til default keyring på Linux Mint

Indlæg af mungojerrie »

hej folkens

hvordan slipper jeg for at angive password til min keyring, således jeg kan logge på mit trådløse netværk når jeg bliver automatisk logget ind.

Jeg har Linux Mint 6 installeret
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: password til default keyring på Linux Mint

Indlæg af Christian.Arvai »

hej :)


det er ikke fordi vi vil forbyde spørgsmål om andre distributioner, men det er trods alt et forum for Ubuntubrugere, og vi vil nødig have, at det bliver et supportforum for alle mulige distros.

Jeg vil derfor hellere anbefale dig at kontakte http://www.linuxin.dk/forum, hvor der med garanti er nogen, der bruger Linux Mint og som kan hjælpe dig.


----------------------

For at holde forum overskueligt, er emnet blevet flyttet til Off-Topic. :)

MVH Redaktør-Team
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
elkoger
Indlæg: 155
Tilmeldt: 5. jun 2008, 11:46
Geografisk sted: Odense

Re: password til default keyring på Linux Mint

Indlæg af elkoger »

I ubuntu gør man således:

Klik på Steder > Maskine

Klik på "Filsystem" og åben mappen "home" og i den undermappen med brugernavnet.

Tryk "Ctrl H" , så de skjulte filer og mapper bliver synlige.

Åben mappen ".gnome2" og i den undermappen "keyrings"

I mappen keyrings fjernes filen "default.keyring" (den genskabes senere automatisk af Ubuntu).


Næste gang man logger på netværket undlader man at skrive et password og tillader usikker opbevaring af adgangen. Derefter er man fri for at skrive password hvergang

Taget fra: viewtopic.php?f=2&t=2700&view=previous
Mvh Simon
Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: password til default keyring på Linux Mint

Indlæg af Don S »

Mint er baseret på Ubuntu, så helt galt vil jeg nu ikke mene, at spørgsmålet er placeret. Synes der bør være lidt løsere grænser for, hvornår man vil give hjælp, specielt når spørgsmålet ligger i Off-Topic.
Billede

Billede Billede
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: password til default keyring på Linux Mint

Indlæg af soundpartner »

Don S skrev:Mint er baseret på Ubuntu, så helt galt vil jeg nu ikke mene, at spørgsmålet er placeret. Synes der bør være lidt løsere grænser for, hvornår man vil give hjælp, specielt når spørgsmålet ligger i Off-Topic.

delvis enig. og vi skal ikke have debatten her, men noget jeg syntes er skide svært af og til er at vi suporterer både ubuntu og kubuntu her inde. efter min mening så burde dette også skilles i forskellige underfora. ikke at der er den store forskel, men der er altså alligevel nok til at gedit er kate osv og det laver altså ballade ret ofte
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede