Jeg har brug for hjælp med min brugerkonti!

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Buchter

Jeg har brug for hjælp med min brugerkonti!

Indlæg af Buchter »

Hej med jer

Jeg har et problem. For et stykke tid siden var jeg pludselig ikke herre over særlig meget på min computer mere. Jeg er vist ikke administrator, og kan derfor nærmest ikke gå ind i nogle programmer udover internet og dokumenter. Når jeg prøver at gå ind i kontrolpanel og ændre det til at den konto jeg bruger normalt bliver administrator, kommer der en fejlmeddelelse op hvor der står, at jeg ikke har rettighederne til det. Er der nogen der har nogen idé om hvordan jeg kan ændre kontoen til at være administrator så jeg kan bruge min computer ordentligt igen?

Hvis jeg kunne ville jeg have lagt et skærmprint herind, men det kan jeg ikke lige finde ud af. Men den præcise besked jeg får er:

"Windows kunne ikke få adgang til den angivne enhed, sti eller fil. Du har muligvis ikke de nødvendige rettigheder til at få adgang til elementet"

På forhånd tak for hjælpen :)
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Jeg har brug for hjælp med min brugerkonti!

Indlæg af soundpartner »

Buchter skrev:Hej med jer

Jeg har et problem. For et stykke tid siden var jeg pludselig ikke herre over særlig meget på min computer mere. Jeg er vist ikke administrator, og kan derfor nærmest ikke gå ind i nogle programmer udover internet og dokumenter. Når jeg prøver at gå ind i kontrolpanel og ændre det til at den konto jeg bruger normalt bliver administrator, kommer der en fejlmeddelelse op hvor der står, at jeg ikke har rettighederne til det. Er der nogen der har nogen idé om hvordan jeg kan ændre kontoen til at være administrator så jeg kan bruge min computer ordentligt igen?

Hvis jeg kunne ville jeg have lagt et skærmprint herind, men det kan jeg ikke lige finde ud af. Men den præcise besked jeg får er:

"Windows kunne ikke få adgang til den angivne enhed, sti eller fil. Du har muligvis ikke de nødvendige rettigheder til at få adgang til elementet"

På forhånd tak for hjælpen :)

er det i windows eller ubuntu?
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Buchter

Indlæg af Buchter »

Nå for fanden. Er ubuntu et specielt styresystem? Det er nemlig i windows det her foregår..
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

Buchter skrev:Nå for fanden. Er ubuntu et specielt styresystem? Det er nemlig i windows det her foregår..

ja ubuntu er et helt andet styresystem.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Buchter

Indlæg af Buchter »

Okay. Jeg så bare der var en masse med computere, og så tog jeg chancen. Men så er jeg ked af forstyrrelsen! Så kan admin jo bare slette tråden.
Fortsat god aften.
sprocket
Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland

Indlæg af sprocket »

Ja Ubuntu er et specielt styresystem. Du burde kigge lidt nærmere på det :P. Mht. din windows bruger konti, burde du være glad for, at det er sat op til at du ikke er administrator. Det hjælper på, en ellers manglende, sikkerhed i MS Windows. Mange synes det er godt at være administrator på deres computer, uden at skænke det en tanke om alle de virus, mm. man giver administrator rettigheder, hvis man skulle blive ramt.
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.