selvsving med mail

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
hans
Geografisk sted: Rødovre

selvsving med mail

Indlæg af hans »

Jeg har fået et problem med mit mailprogram. I går reserverede jeg online biografbilletter, og lige siden modtager jeg ustandesligt den samme mail, som er en bekræftelse på min reservation. Foreløbig har jeg på under et døgn modtaget omkring 100 af slagsen.

Jeg har været inde og slette i min adressebog, så biografens adresse ikke står der mere.

I går aftes ringede jeg til biografen, hvor jeg fik oplyst, at de aftenen og natten inden hvade haft problemer med deres server - er det hos dem eller hos mig fejlen ligger?
Glad hilsen,
Hans
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: selvsving med mail

Indlæg af Stra »

hans skrev:Jeg har fået et problem med mit mailprogram. I går reserverede jeg online biografbilletter, og lige siden modtager jeg ustandesligt den samme mail, som er en bekræftelse på min reservation. Foreløbig har jeg på under et døgn modtaget omkring 100 af slagsen.

Jeg har været inde og slette i min adressebog, så biografens adresse ikke står der mere.

I går aftes ringede jeg til biografen, hvor jeg fik oplyst, at de aftenen og natten inden hvade haft problemer med deres server - er det hos dem eller hos mig fejlen ligger?
Helt klart hos dem.
Du kan i en indstilling, filtre på afsender, få programmet til selv at slette mailene automatisk.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

hans skrev:I går aftes ringede jeg til biografen, hvor jeg fik oplyst, at de aftenen og natten inden hvade haft problemer med deres server - er det hos dem eller hos mig fejlen ligger?

Hvis du ikke har oplevet det ved andre reservationer andre steder eller oplevet noget før og de selv siger, at de har haft problemer, så kan umuligt være dit mailprogram :)
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
hans

Indlæg af hans »

Foreløbig tak for assist her. I morgen kontakter jeg biografen for at høre nyt.
Når jeg får sagen opklaret, skriver jeg ind her igen.
Glad hilsen,
Hans
hans

Indlæg af hans »

En lille flovmand, var det lidt - den tråd, jeg begyndte, for løsningen lå delvis hos mig selv.
Selvsvinget kom til at køre, fordi TDC's webmailserver ikke havde forstået, at jeg havde modtaget mailen fra biografen, så hver gang jeg checkede for ny mail, fik jeg en "gammel" ny mail fra min webmailadresse/fra biografen.

Løsningen lå i at tømme og slette mails indbakken på webmailserveren. Efter det ikke flere mails fra boiografen i denne omgang.
Bare jeg kan huske det til en anden gang :lol:
Glad hilsen,
Hans
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

hans skrev:En lille flovmand, var det lidt - den tråd, jeg begyndte, for løsningen lå delvis hos mig selv.
Selvsvinget kom til at køre, fordi TDC's webmailserver ikke havde forstået, at jeg havde modtaget mailen fra biografen, så hver gang jeg checkede for ny mail, fik jeg en "gammel" ny mail fra min webmailadresse/fra biografen.

Løsningen lå i at tømme og slette mails indbakken på webmailserveren. Efter det ikke flere mails fra boiografen i denne omgang.
Bare jeg kan huske det til en anden gang :lol:
Det må du kunne sætte den op til at kunne gøre automatisk.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
hans

Indlæg af hans »

Det vil jeg da lige prøve at se på ...
Glad hilsen,
Hans