Hej jeg mangler et program til at holde styr på forkortelser. Jeg er ved at studerer og der er sku små mange forkortelser at holde styr på. Så jeg søger et program jeg kan sætte forkortelserne ind i, som igen sætter den i alfabetisk orden. Det vil være en fordel vis forkortelserne også kan udskives på en liste. Det er ikke et super avanceret program jeg søger, det er i faktisk bare et tekst doc. der kan sætte orderne i alfabetisk orden og have plads til til at skrive at skrive hvad forkortelsen betyder.
Hilsen Shell
Prog. til at holde styr på div. forkortelser (skole brug)
-
- Geografisk sted: NordJylland, Gandrup
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: Prog. til at holde styr på div. forkortelser (skole brug)
Hvorfor ikke bruge writer?
Og vælge en af flg. metoder
1. metode
alm, writer dokument, hvor du markerer det skrevne og laver en funktion/sorter
2. metode
Opret en tabel i writer dokument, med fx 2 koloner og marker tabelen og sorter deri.
Stra
Og vælge en af flg. metoder
1. metode
alm, writer dokument, hvor du markerer det skrevne og laver en funktion/sorter
2. metode
Opret en tabel i writer dokument, med fx 2 koloner og marker tabelen og sorter deri.
Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- IRC nickname: Jarlen
- Geografisk sted: København
Jeg ville nok vælge Open Office spreadsheet.
Så laver bruger du kolonne A til forkortelserne og B til forklaringerne. Så findes der to sorterings knapper:
Sort ascending (A-Å)
Sort descending (Å-A)
og du kan printe alt hvad du vil. Hvis du pludselig finder ud af du skal bruge mere info om ordene (hvilket fag de tilhører, hvilken bog de står forklaret i) eller noget, benytter du bare de næste kolonner.
Så laver bruger du kolonne A til forkortelserne og B til forklaringerne. Så findes der to sorterings knapper:
Sort ascending (A-Å)
Sort descending (Å-A)
og du kan printe alt hvad du vil. Hvis du pludselig finder ud af du skal bruge mere info om ordene (hvilket fag de tilhører, hvilken bog de står forklaret i) eller noget, benytter du bare de næste kolonner.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt
-
- Geografisk sted: NordJylland, Gandrup
Hejsa,
Tak for de gode råd, er ved at teste openoffice og det ser ud til at den sortere fint. Bliver da mere og mere imponeret af openoffice.
Hilsen Shell
Tak for de gode råd, er ved at teste openoffice og det ser ud til at den sortere fint. Bliver da mere og mere imponeret af openoffice.
Hilsen Shell