Hej alle.
I lang tid har jeg haft problemer med at Ubuntu ikke lukker ordentligt, og det viser sig nu at Powernowd er synderen.
Jeg har applet'en 'CPU-frekvensstyring' aktiveret så jeg kan styre grænserne, men hvis den ikke er sat til 'Ondemand' når jeg skal lukke bærbaren, så slukker Ubuntu ikke når linjen når bunden, jeg skal selv slukke den ved at trykke en vilkårlig tast.
Jeg kan heller ikke slå Powernowd fra, for så sker der det samme. Jeg vil rigtig gerne have den fjernet uden at problemet opstår, så hvordan gør jeg?
Problemet sker kun når bærbaren kører på batteri, er den sat til stikkontakt så lukker den ordentligt uanset om jeg deaktiverer Powernowd, eller om applet'en er sat til ondemand.
Jeg kører Ubuntu 8.10, og min bærbare er en HP dv6645eo.
Kan man eventuel også selv lave en kerne hvor Powernowd ikke er integreret, vil det hjælpe? I så fald, hvordan gør man?
Vedr. Powernowd
-
- IRC nickname: Nicolas
- Geografisk sted: Hvidovre, Storkøbenhavn
Vedr. Powernowd
HP dv6645eo | AMD Turion64 x2 Mobile Technology TL-58 (1.9 Ghz).
2GB RAM | Nvidia GeForce 7150M | Western Digital 160 GB HDD, 5400 RPM.
Logitech VX Nano for Notebooks | Kingston Datatraveler 2GB.
2GB RAM | Nvidia GeForce 7150M | Western Digital 160 GB HDD, 5400 RPM.
Logitech VX Nano for Notebooks | Kingston Datatraveler 2GB.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Vedr. Powernowd
Powernowd er ikke en del af kernen, den er et almindeligt program som kaldes en daemon - af demos (græsk) for tjener - fordi den udbyder en service.
Du kan permanent deaktivere den med Tjenester i System | Administration - menuen, men hvis du gør det er det mulig at din processor kører med max hastighed hele tiden - ligemeget hvad der er gang i.
/Lars
Du kan permanent deaktivere den med Tjenester i System | Administration - menuen, men hvis du gør det er det mulig at din processor kører med max hastighed hele tiden - ligemeget hvad der er gang i.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags