Jeg ved ikke om jeg bare er langsom eller hvad, men jeg har lige skrevet et blogindlæg om min nylige opdagelse, nemlig at IT og Telestyrelsen går Open Source.
Jeg lagde tilfældig mærke til at den offentlige borgerportal it-borger.dk kører et Open Source CMS på en server med et Open Source styresystem. Sitet indeholder bl.a. en række guides til installation og brug af en række gratis programmer, heriblandt ubuntu (med et link her til forum ).
IT og Telestyrelsen går Open Source
-
- IRC nickname: Jarlen
- Geografisk sted: København
IT og Telestyrelsen går Open Source
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: IT og Telestyrelsen går Open Source
Glædelig nyhed og absolut interessant læsning, både dit blogindlæg og selve siden på IT og Telestyrelsen, er en god reklame for Open Source.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Re: IT og Telestyrelsen går Open Source
Wow - super fedt! En gammel HF-elev prøvede også at få Ubuntu på Langkær Gymnasiums PC'er uden held. Måske IT og Telestyrelsens valg af Open Source kan påvirke fx skoler til at skifte system? Det er altså rimelig træls at sidde ved Windows Vista på skolen
Når en tråd er løst så marker den løst