IT og Telestyrelsen går Open Source

Dokumentationsprojekt som skal vise fordelene ved brug af Ubuntu i offentlige institutioner og virksomheder.
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

IT og Telestyrelsen går Open Source

Indlægaf Jarlen » 29. jan 2009, 17:40

Jeg ved ikke om jeg bare er langsom eller hvad, men jeg har lige skrevet et blogindlæg om min nylige opdagelse, nemlig at IT og Telestyrelsen går Open Source.
Jeg lagde tilfældig mærke til at den offentlige borgerportal it-borger.dk kører et Open Source CMS på en server med et Open Source styresystem. Sitet indeholder bl.a. en række guides til installation og brug af en række gratis programmer, heriblandt ubuntu (med et link her til forum ;-)).
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: IT og Telestyrelsen går Open Source

Indlægaf Christian.Arvai » 29. jan 2009, 18:08

Glædelig nyhed og absolut interessant læsning, både dit blogindlæg og selve siden på IT og Telestyrelsen, er en god reklame for Open Source.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: IT og Telestyrelsen går Open Source

Indlægaf Casper Hansen » 29. jan 2009, 22:45

Wow - super fedt! En gammel HF-elev prøvede også at få Ubuntu på Langkær Gymnasiums PC'er uden held. Måske IT og Telestyrelsens valg af Open Source kan påvirke fx skoler til at skifte system? Det er altså rimelig træls at sidde ved Windows Vista på skolen :(
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Tilbage til "Ubuntu i det offentlige"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster