Glemt password

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Kurt Munck
IRC nickname: Kurt Munck

Glemt password

Indlæg af Kurt Munck »

Jeg har en "gammel" computer, hvorpå der er indstalleret ubuntu 7.10. Og selvfølgelig er passwordet glemt. Kan jeg gøre noget? Er så absolut nybegynder.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Glemt password

Indlæg af Christian.Arvai »

Hej og velkommen til forum :)

Har du noget data som du skal have reddet fra den install ? , for ellers er det bedst at lave en helt ny installering.

----------------------------------------

For at holde forum overskueligt, er emnet blevet flyttet til Tekniske spørgsmål generelt. :)

MVH Redaktør-Team
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Kurt Munck

Indlæg af Kurt Munck »

Nej - det har jeg ikke. Kan jeg blot overskrive den med en ny version. (forestillede mig faktisk, at jeg ville blive opkrævet mit password)
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Du kan bare installere en ny udgave af ubuntu oven på den gamle install, men hvad er det for en pc og hvilken specs. (cpu, ram, osv.) har den , det kan jo være du kan installere 8.04 eller 8.10 på den.

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
help2day
IRC nickname: hvemmse2223
Geografisk sted: Trige Aarhus

Indlæg af help2day »

bare som en side bemærkning, så kan passwordet nulstilles.

søg i google under recover password ubuntu.

her et af de emner jeg har fundet...

http://www.ubuntugeek.com/how-to-recove ... buntu.html

jeg vil lige nævne at den her metode, har jeg ikke prøvet.
--
Mvh
Frank

Ubuntu User 26645
Youtube Kanal https://www.youtube.com/channel/UCv-NSh ... _AoLTaWrYQ
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Jeg vil være ærlig og sige at jeg kendte den mulighed, men efterhånden har jeg set flere tvivlsomme spørgsmål i den retning, (jeg tror den mest mærkelige var en der havde fundet pc´en i en container), så jeg fortæller ikke den løsning, med mindre det er folk fra forumet som jeg kender godt i forvejen, det skulle lige passe at der kom en bruger med en stjålet pc og fik hjælp fra dette forum til at åbne den.

Det er selvfølgeligt syndt for dem der så må lave en geninstallering, men det er desværre min generele holdning i spørgsmål som dette.

PS: Det er ikke fordi jeg mistænker starteren af denne tråd, det er tydeligt at vedkommende ikke er interreseret i de data der måtte være tilbage på pc´en, så det er ikke en holdning der er opstået pga. dette indlæg.

help2day
IRC nickname: hvemmse2223
Geografisk sted: Trige Aarhus

Indlæg af help2day »

klart. christian....

den holdning har jeg også, men muligheden forligger, og man kan kun refere til at muligheden, er der, måske sku jeg have nævn, at det er forbudt, at få andres data på den måde.

det beklager, jeg lige....
--
Mvh
Frank

Ubuntu User 26645
Youtube Kanal https://www.youtube.com/channel/UCv-NSh ... _AoLTaWrYQ
Kurt Munck

Indlæg af Kurt Munck »

Jeg tror aldrig, at jeg kunne finde på at spørge om noget sådant, hvis jeg var kommet uærligt til computeren.

Den er en ældre sag - en, jeg har fået forærende som vores "tøser" (plejebørn) kunne lege med. En bærbar compaq - med 256 mb ram.
Kurt Munck

Indlæg af Kurt Munck »

Kan da i øvrigt slet ikke forestille mig at komme uærligt til noget sådant.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Hej Kurt :)

Jeg er også temmeligt sikker på at du har 100% rene linier, men jeg kan huske et eksempel herinde fra, hvor vi var flere der over IRC snakkede om at det lød mystisk og at vi ikke ville hjælpe pga. risikoen for at den var stjålet (den historie med containeren), så du må undskylde at det så går lidt ud over dig i dette tilfælde, det er ikke en holdning fra redaktør-team at vi ikke skal hjælpe i sådanne tilfælde, det er noget jeg selv har besluttet - for ikke at risikere at få rodet mig ind i noget ulovligt.

Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Det kan måske være fint at lave en ny installation. På https://help.ubuntu.com/community/Insta ... quirements kan du se minimumskrav til hardware. Med dine specifikationer er det måske bedst at prøve Xubuntu.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
BrittaP

Indlæg af BrittaP »

Hejsa,
Jeg har selv en gammel bærbar 256mb ram med 7.10. Det kunne lade sig gøre med hiv og sving og installation fra 'alternate CD', men den kører m.e.g.e.t. langsomt, så et af mine kommende projekter er at installere xubuntu på den.

Held og lykke :)
Britta