Jeg har forsøgt at opgradere til 8.04 versionen. Da det var i gang gik min computer død, og hverken den gamle eller nye version af ubuntu virker længere.Jeg kan kun komme til start billedet hvor man skriver adgangskode etc. Det er umuligt at komme ind i ubuntu
Kan man forsøge at opgradere igen og vil det i så fald kunne rette fejlen og slette de mange udgaver jeg nu har liggende der fylder på computeren?
Jeg er ikke computerekspert, så jeg vil sætte pris på en pædagogisk forklaring
På forhånd tusind tak for hjælpen!
Sofie
Computer gået ned mens system opgraderede.
-
- IRC nickname: sofie
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: Computer gået ned mens system opgraderede.
sofierishoej skrev:Jeg har forsøgt at opgradere til 8.04 versionen. Da det var i gang gik min computer død, og hverken den gamle eller nye version af ubuntu virker længere.Jeg kan kun komme til start billedet hvor man skriver adgangskode etc. Det er umuligt at komme ind i ubuntu
Kan man forsøge at opgradere igen og vil det i så fald kunne rette fejlen og slette de mange udgaver jeg nu har liggende der fylder på computeren?
Jeg er ikke computerekspert, så jeg vil sætte pris på en pædagogisk forklaring
På forhånd tusind tak for hjælpen!
Sofie
ja. når du kommer til login skærmen så lad være med at logge ind, men prøv i stedet at trykke [ctrl][alt][f2]
dette giver dig en terminal hvor du kan logge ind.
i denne skriver du:
Kode: Vælg alt
sudo dpkg --configure -a && sudo aptitude update && sudo aptitude safe-upgrade
dette reparerer brudte pakker og opdaterer maskinen (hvilket du jo mener den ikke blev færdig med)
når den er færdig skriver du sudo reboot og maskinen rebooter og så tror jeg det virker.
-
- IRC nickname: sofie
Re: Computer gået ned mens system opgraderede.
Det virkede perfekt. Tusind tak!!!