disk manager

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Mikethk
IRC nickname: Mikethk

disk manager

Indlæg af Mikethk »

Hvor er min disk manager? har ledt og ledt men kan ik finde det lort. . . blir sindsyg.....
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: disk manager

Indlæg af soundpartner »

Mikethk skrev:Hvor er min disk manager? har ledt og ledt men kan ik finde det lort. . . blir sindsyg.....

rolig nu...
hvad er dit problem?
som udgangspunkt så er filsystemet i ubuntu anderledes end i windows, så hvis du leder efter c: d: e: osv så finder du dem aldrig.
under steder i menuen der kan du finde dine diske. når du trykker på dem der bliver de mounted til et mountpunkt som du selv kan definere. men som standart er det /mnt/disknavn eller /media/disknavn
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Jakob77
IRC nickname: Jakob77

Indlæg af Jakob77 »

Ja, rolig nu..! :)

Hvis du kommer direkte fra Windows, så er der nogle ting, som du skal vænne dig til.

Men din "Stifinder" i form af "My Computer" kan du stort set finde, hvis du klikker på:

Steder og vælger "Maskine"

Iconet for Maskine kan du også trække ud på en værktøjslinje med musen, så du har det ved hånden til en anden gang. :)

Selve strukturen og mapperne på disken skal du nok bruge lidt tid på at undersøge.

Men så vidt jeg ved, bør alle dine personlige data lægge sig i undermapper til mappen "home"

Find hyggehumøret frem og se på sagerne. Det tager altid lidt tid at vænne sig til noget nyt. :)

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Og her er en oversigt over filsystemet i ubuntu http://i298.photobucket.com/albums/mm26 ... ucture.jpg så har du lidt at kigge efter næste gang du leder.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Kantastisk
Geografisk sted: Nørrebro, København

Indlæg af Kantastisk »

Mikethk skrev:Hvor er min disk manager? har ledt og ledt men kan ik finde det lort. . . blir sindsyg.....

programmet GParted udfylder nogenlunde samme funktion som Disk Manager i Windows. Du kan installere det fra Synaptic og det lægger derefter en genvej under System/Administration/Partition Editor.
dixi