disk manager
-
- IRC nickname: Mikethk
disk manager
Hvor er min disk manager? har ledt og ledt men kan ik finde det lort. . . blir sindsyg.....
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: disk manager
Mikethk skrev:Hvor er min disk manager? har ledt og ledt men kan ik finde det lort. . . blir sindsyg.....
rolig nu...
hvad er dit problem?
som udgangspunkt så er filsystemet i ubuntu anderledes end i windows, så hvis du leder efter c: d: e: osv så finder du dem aldrig.
under steder i menuen der kan du finde dine diske. når du trykker på dem der bliver de mounted til et mountpunkt som du selv kan definere. men som standart er det /mnt/disknavn eller /media/disknavn
-
- IRC nickname: Jakob77
Ja, rolig nu..!
Hvis du kommer direkte fra Windows, så er der nogle ting, som du skal vænne dig til.
Men din "Stifinder" i form af "My Computer" kan du stort set finde, hvis du klikker på:
Steder og vælger "Maskine"
Iconet for Maskine kan du også trække ud på en værktøjslinje med musen, så du har det ved hånden til en anden gang.
Selve strukturen og mapperne på disken skal du nok bruge lidt tid på at undersøge.
Men så vidt jeg ved, bør alle dine personlige data lægge sig i undermapper til mappen "home"
Find hyggehumøret frem og se på sagerne. Det tager altid lidt tid at vænne sig til noget nyt.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Og her er en oversigt over filsystemet i ubuntu http://i298.photobucket.com/albums/mm26 ... ucture.jpg så har du lidt at kigge efter næste gang du leder.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Nørrebro, København
Mikethk skrev:Hvor er min disk manager? har ledt og ledt men kan ik finde det lort. . . blir sindsyg.....
programmet GParted udfylder nogenlunde samme funktion som Disk Manager i Windows. Du kan installere det fra Synaptic og det lægger derefter en genvej under System/Administration/Partition Editor.
dixi