Hej nu driller det igen!
Jeg har fuldt forbindelse til mit access point, men når jeg åbner firefox får jeg bare beskeden
"Adress not found"
ligegyldig hvilken hjemmeside jeg prøver. Dette har nu stået på i to dage, siden jeg kom hjem fra ferie.
Jeg har prøvet at genstarte browseren, genstarte computeren og logge på som root.
Nettet har virket siden jeg installerede 8.10, og fik flash osv. til at virke perfekt. Mens jeg har været på ferie har jeg været logget på andre netværk med min computer, hvor alt virkede fint.
Her hjemme har jeg har checket at jeg er logget på det rette netværk herhjemme. Jeg har sågar prøvet at logget på to andre tilgængelige netværk hvor jeg bor, uden effekt.
Jeg kan ikke komme på nettet.
Hjælp - Nogle ideer?
Firefox - kan pludselig ikke komme på nettet
-
- IRC nickname: Jarlen
- Geografisk sted: København
Re: Firefox - kan pludselig ikke komme på nettet
Prøv at genstarte din router (hiv stikket ud, og sæt det i igen).
Hvis dette ikke hjælper så prøv at gå i terminalen og skriv:
<code>ping -c 4 google.dk</code>
og se om den kan finde adressen google.dk. Hvis den siger der ikke er forbindelse igennem så prøv i stedet:
<code>ping -c 4 72.14.221.104</code>
og se om det giver bedre held.
Hvis dette ikke hjælper så prøv at gå i terminalen og skriv:
<code>ping -c 4 google.dk</code>
og se om den kan finde adressen google.dk. Hvis den siger der ikke er forbindelse igennem så prøv i stedet:
<code>ping -c 4 72.14.221.104</code>
og se om det giver bedre held.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Jeg tør næsten ikke spørge, men har du ved et uheld fået vinget af i filer/arbejd offlineTrine skrev:Hej nu driller det igen!
Jeg har fuldt forbindelse til mit access point, men når jeg åbner firefox får jeg bare beskeden
"Adress not found"
ligegyldig hvilken hjemmeside jeg prøver. Dette har nu stået på i to dage, siden jeg kom hjem fra ferie.
Jeg har prøvet at genstarte browseren, genstarte computeren og logge på som root.
Nettet har virket siden jeg installerede 8.10, og fik flash osv. til at virke perfekt. Mens jeg har været på ferie har jeg været logget på andre netværk med min computer, hvor alt virkede fint.
Her hjemme har jeg har checket at jeg er logget på det rette netværk herhjemme. Jeg har sågar prøvet at logget på to andre tilgængelige netværk hvor jeg bor, uden effekt.
Jeg kan ikke komme på nettet.
Hjælp - Nogle ideer?
Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Det er mærkeligt, for nu kan jeg godt komme på, og jeg har intet gjort i mellemtiden... hmmm
Hvis det driller igen må jeg prøve at pinge.
Det kan selvfølgelig være der har været noget bøvl med det lokale netværk vi er koblet op til.
Tak for hjælpen. Jeg krydser fingre for at det ikke gentager sig. Jeg blev jo helt nervøs når nu jeg allerede har haft så meget bøvl med firefox.
Trine
Hvis det driller igen må jeg prøve at pinge.
Det kan selvfølgelig være der har været noget bøvl med det lokale netværk vi er koblet op til.
Tak for hjælpen. Jeg krydser fingre for at det ikke gentager sig. Jeg blev jo helt nervøs når nu jeg allerede har haft så meget bøvl med firefox.
Trine
-
- IRC nickname: Jarlen
- Geografisk sted: København
Hej Trine
Jeg gætter på at problemet ikke lå på din maskine, men på din DNS-server. DNS er det system der oversætter web-adresser (google.dk) til IP-adresser (72.14.221.104).
Det kunne vi så have checket ved at se om du kunne få forbindelse til IP-adressen, samtidig med at du ikke kunne nå web-adressen. Men det er godt det virker igen
Jeg gætter på at problemet ikke lå på din maskine, men på din DNS-server. DNS er det system der oversætter web-adresser (google.dk) til IP-adresser (72.14.221.104).
Det kunne vi så have checket ved at se om du kunne få forbindelse til IP-adressen, samtidig med at du ikke kunne nå web-adressen. Men det er godt det virker igen
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt