Lenovo S10e

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Svante

Lenovo S10e

Indlæg af Svante »

Er der nogen som har nogen erfaring med Lenovo S10e?
Jeg overvejer at anskaffe mig en eller måske en Acer Aspire One.
PerSimonsen
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. okt 2008, 19:03
Geografisk sted: Langt fra Las Vegas aka. Ballerup

Re: Lenovo S10e

Indlæg af PerSimonsen »

Kan desværre ikke komme med nogen direkte erfaringer. Da jeg ikke har nogen af de 2. Men Lenovo'en kommer med en 10" skærm og Acer'en kommer med 8,9". Hvilket nok er en stor forskel/fordel.

Har selv kigget en del på de små netbooks. Og selv kommet frem til mulige køb, nemlig Samsung NC10, og Asus 1000H. Skulle være nogle gode køb. Bl.a. fordi de kommer med 6 cellet batteri = lang batteri tid, og 10 skærm. Og de koster ca. det samme.
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
MOMS ? Jeg har ikke bestilt moms !!
sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Re: Lenovo S10e

Indlæg af sådanUBUNTU »

Men thinkpads har jo en sublim byggekvalitet. Det går jeg ret højt op i. Det er rart med noget hardware der holder :). Kan man regne med at dette også er tilfældet for Lenovo S10e, selvom det kun er en "ideapad"??

Undskyld jeg blander mig, men jeg er selv ved at blive helt varm på lenovo'en. :)
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Lenovo S10e

Indlæg af Casper Hansen »

[quote="PerSimonsen"]
Har selv kigget en del på de små netbooks. Og selv kommet frem til mulige køb, nemlig Samsung NC10, og Asus 1000H. Skulle være nogle gode køb. Bl.a. fordi de kommer med 6 cellet batteri = lang batteri tid, og 10 skærm. Og de koster ca. det samme.[/quote

Her er der en test af NC10 :)
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Svante

Re: Lenovo S10e

Indlæg af Svante »

Men thinkpads har jo en sublim byggekvalitet. Det går jeg ret højt op i. Det er rart med noget hardware der holder :). Kan man regne med at dette også er tilfældet for Lenovo S10e, selvom det kun er en "ideapad"??

Er disse lige så holdbare som da de hed IBM?
Jeg har Også en IBM Thinkpad x40 og det er sgu' kvalitet :D
Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Lenovo S10e

Indlæg af Casper Hansen »

Svante skrev:
Men thinkpads har jo en sublim byggekvalitet. Det går jeg ret højt op i. Det er rart med noget hardware der holder :). Kan man regne med at dette også er tilfældet for Lenovo S10e, selvom det kun er en "ideapad"??

Er disse lige så holdbare som da de hed IBM?
Jeg har Også en IBM Thinkpad x40 og det er sgu' kvalitet :D


Jep. Min Lenovo er i hvert fald bygget i yderst god kvalitet.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
PerSimonsen
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. okt 2008, 19:03
Geografisk sted: Langt fra Las Vegas aka. Ballerup

Re: Lenovo S10e

Indlæg af PerSimonsen »

Casper Hansen skrev:
Her er der en test af NC10 :)

Har set fleste test af NC10'eren, det er derfor den er med i min sammenligning. Samsung er også en kæmpe stor bærbar producent, bare ikke i Danmark. NC10'eren kommer dog til danmark i Januar. Er bare meget i tvivl om den bliver for lille, da man for et par kroner mere, kan få en fornuftig bærbar.
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
MOMS ? Jeg har ikke bestilt moms !!
Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Lenovo S10e

Indlæg af Casper Hansen »

PerSimonsen skrev:Har set fleste test af NC10'eren


Så fik du lige endnu en test og så har andre også mulighed for at læse om den :)
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Trine
Indlæg: 30
Tilmeldt: 14. jun 2008, 13:10

Re: Lenovo S10e

Indlæg af Trine »

Jeg har en Lenovo X61s og jeg må sige at den fungerer upåklageligt. Jeg er meget glad for den og har ikke haft kompatibilitetsproblemer med den og Ubuntu. Det er i hvert fald i puterens skyld når softwaren driller :wink:
Den har dog en 12" skærm og er en lidt anden klasse, men vejer kun 1,3 kg - og batteritiden er ikke enorm fordi processoren er stor for computeren fysiske størrelse.

Men i hvert fald kan jeg varmt anbefale Lenovo. Den bedste computer jeg har haft til dato (og det er alligevel nogle stykker).
sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Re: Lenovo S10e

Indlæg af sådanUBUNTU »

Alle thinkpads fra Lenovo får generelt pæne ord med på vejen, og de skulle være på højde med dengang mærket hed IBM. Men de har jo også et Thinkpad-brand at beskytte. Hvis de sløser og skærer hjørner, er brandet dødt.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Lenovo S10e

Indlæg af thj01 »

Lenovo vinder klart hos mig - af den simple årsag at der stort set aldrig er problemer med at installere ubuntu på dem.

De er så store tror jeg at Ubuntu-teamet ikke tør lave en distro der ikke understøtter dem

Samtidig er deres hardwarekrav så høje (og deraf også prisen) at de kun bruger kvalitetsvarer - frem for hvad der er billigst!

Jeg nyder at det tager 1t 10 minutter at få lavet backup på min T61, installere Ubuntu, opdatere den - og køre min egen guide igennem.

Det tager så kort tid at jeg ikke engang har gidet at lave et image til den

PS en simple søgning på google giver følgende resultat

http://www.google.dk/search?q=lenovo+s1 ... =firefox-a
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Lenovo S10e

Indlæg af lath »

thj01 skrev:Lenovo vinder klart hos mig - af den simple årsag at der stort set aldrig er problemer med at installere ubuntu på dem.

De er så store tror jeg at Ubuntu-teamet ikke tør lave en distro der ikke understøtter dem

Samtidig er deres hardwarekrav så høje (og deraf også prisen) at de kun bruger kvalitetsvarer - frem for hvad der er billigst!

Jeg nyder at det tager 1t 10 minutter at få lavet backup på min T61, installere Ubuntu, opdatere den - og køre min egen guide igennem.

Det tager så kort tid at jeg ikke engang har gidet at lave et image til den

PS en simple søgning på google giver følgende resultat

http://www.google.dk/search?q=lenovo+s1 ... =firefox-a


Årh mand! Sådan en Lenovo S10 jeg bare have!

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Svante

Re: Lenovo S10e

Indlæg af Svante »

Ud fra hvad jeg har læst, virker det som om, at det er værd at vente på Samsung NC10.
Så det tror jeg, at jeg gør.
Svante

Re: Lenovo S10e

Indlæg af Svante »

Er der i øvrigt nogen som ved, hvornår præcist Samsung NC10 bliver frigivet i DK?
PerSimonsen
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. okt 2008, 19:03
Geografisk sted: Langt fra Las Vegas aka. Ballerup

Re: Lenovo S10e

Indlæg af PerSimonsen »

Det eneste jeg har fundet ud af er en gang i januar.
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
MOMS ? Jeg har ikke bestilt moms !!