Hej allesammen
Jeg syntes Ubuntu er møgfedt og det har på ingen måde givet problemer.
Dog kan jeg ikke forstå hvorfor lydniveauet er så lavt!
Jeg har XP installeret ved siden af, og det kan spille min musik LAAAANGT højere end ubuntu.
Er der en løsning på det?
Volume i Ubuntu 8.10
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Volume i Ubuntu 8.10
StefDue skrev:Hej allesammen
Jeg syntes Ubuntu er møgfedt og det har på ingen måde givet problemer.
Dog kan jeg ikke forstå hvorfor lydniveauet er så lavt!
Jeg har XP installeret ved siden af, og det kan spille min musik LAAAANGT højere end ubuntu.
Er der en løsning på det?
Prøv at starte Gnome Volume Control
Kode: Vælg alt
gnome-volume-control
I Fil menuen vælger du Ændr enhed, og så en af dine lyd-enheder.
Der er nok et sted, hvor du kan skrue op for lyden.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Dobbelt klik på volume ikonet, skru op for alt
Når en tråd er løst så marker den løst
-
- Geografisk sted: København
Lyden har været lavere i både 8.04 og 8.10 i forhold til Vista på min bærbare - det er meget trælst, men ikke noget at gøre ved, så vidt jeg forstår (ja, selv med alt skruet op for fuld drøn er lyden ikke specielt høj).
-
Tak for svarene alle 3. Det virkede, men det er stadig intet i forhold til lydniveauet i Windows.
-
prøv at skrive alsamixer i en konsol.
Jeg har nu ikke selv oplevet noget, men lyder mærkeligt :/
Jeg har nu ikke selv oplevet noget, men lyder mærkeligt :/
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
StefDue skrev:Tak for svarene alle 3. Det virkede, men det er stadig intet i forhold til lydniveauet i Windows.
Lyder lidt som om du har en driver (=styreprogram) i Vista, som aktiverer et forstærkertrin, og at det så ikke sker i Linux kernen.
Find ud af om du bruger den helt rigtige lydkort-driver i Linux kernen. Der er en god chanche for at du ikke gør det.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
lath skrev:StefDue skrev:Tak for svarene alle 3. Det virkede, men det er stadig intet i forhold til lydniveauet i Windows.
Lyder lidt som om du har en driver (=styreprogram) i Vista, som aktiverer et forstærkertrin, og at det så ikke sker i Linux kernen.
Find ud af om du bruger den helt rigtige lydkort-driver i Linux kernen. Der er en god chanche for at du ikke gør det.
Hmm okay. Det vil jeg så prøve at finde ud af
-
- IRC nickname: Beast
Jeg har samme problem!