mount points

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
alfa028m

mount points

Indlæg af alfa028m »

okay jeg har vist rodet lidt for meget med mine drev okay er der en der kan give en hånd kan man få ubuntu til at reperer alle opsætningerne
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: mount points

Indlæg af Christian.Arvai »

du kommer nok lige til at uddybe hvad problemet er og hvad du vil have repareret i opsætningen.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
alfa028m

Indlæg af alfa028m »

har lige monteret en harddisk i min com som jeg skal lavde noget backup på og så har jeg haft rudet rundt i fstab og sådan noget da jeg skulle bruge min usb harddisk "den er ik sluttet til nu"
jeg kan godt se den harddisk jeg har sat i men får bare fejlmelding når jeg trykker på den
kan ikke montere enheden "max"
mount: kun root kan montere /dev/ sdb1 som /media/mynewdrive
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

jeg tror det er noget med rettighederne til hd´en, inden vi piller ved det vil jeg gerne lige vide om du kan finde og åbne hd´en med denne kommando i programmer>tilbehør>terminal

Kode: Vælg alt

gksudo nautilus

Dette starter det grafiske skrivebord op som superbruger

PS: så må vi finde ud af hvilken kommando vi skal bruge for at give dig rettigheder bagefter.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing