Når jeg printer kan jeg ikke se venstre og nederste kant af dokumentet. Til gengæld er der en stor hvid kant til højre og øverst. Printeren sætter altså dokumentet forkert på siden. Der er ingen problemer i Windows. Jeg har en Brother MFC-425CN printer. Jeg har prøvet med en Brother MFC-420CN driver og en MFC-210C. Resultatet er det samme. Kan der ændres på det eller skal jeg bare printe fra Windows?
Jan
Print skrives skævt på papiret
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Re: Print skrives skævt på papiret
Hvis du går ind i system/administration/udskrift og højreklikker på printeren går i egenskaber/printeralternativer, hvad har du så stående som MediaSize?moquai skrev:Når jeg printer kan jeg ikke se venstre og nederste kant af dokumentet. Til gengæld er der en stor hvid kant til højre og øverst. Printeren sætter altså dokumentet forkert på siden. Der er ingen problemer i Windows. Jeg har en Brother MFC-425CN printer. Jeg har prøvet med en Brother MFC-420CN driver og en MFC-210C. Resultatet er det samme. Kan der ændres på det eller skal jeg bare printe fra Windows?
Jan
Du skal bruge MFC-210C driveren, og du har fundet og installeret driveren fra synaptic?
Dem du skal bruge kan ses her:
.
Dog behøver du ikke brscan2, hvis du ikke kan scanne med printeren.
Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Mediasize var sat til letter. Da jeg satte den til A4 blev dokumentet centreret. Nu er det bare som om dokumentet er lidt for stort. Ja alt er indstalleret via Synaptic. Undtagen brscan2 som jeg ikke kan finde via synaptic.
Jan
Jan
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Prøv de foreksllige indstillinger af, det kan være du skal have A4 boardless.moquai skrev:Mediasize var sat til letter. Da jeg satte den til A4 blev dokumentet centreret. Nu er det bare som om dokumentet er lidt for stort.
Sluk printeren og hent og installer din version af brscan2 herfraUndtagen brscan2 som jeg ikke kan finde via synaptic.
http://solutions.brother.com/linux/en_u ... d_scn.html
Stra
stra