film o.lign. i Firefox

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Trine

film o.lign. i Firefox

Indlæg af Trine »

Puha, nu er jeg altså løbet tør for ideer, og tror at jeg måske efterhånden har lavet så meget rod at jeg må reinstallere.

Jeg kan ikke se film i på f.eks. Youtube (hvis jeg vil se en film, så får jeg bare hvis baggrund hvor filmen skulle have kørt, men jeg kan selvfølgelig godt se alle kommentarer og den slags), og på Ikea's hjemmeside får jeg at vide at jeg skal bruge en nyere version af flash, selvom jeg ved jeg har installeret den nyeste version via adobes hjemmeside. I det hele taget er det som om at mine plug-inn's ikke virker.

Jeg har installeret medibuntu, men først efter at have rodet rundt i en hel masse andet. Jeg kan se at både flash (den nyeste version) og Java (1.6.0_07) er installeret og jeg har også installeret restricted-extras.
Jeg har også prøvet at tilgå youtube via Totem, men får beskeden:
ffdemux_swf: Elementet har ikke implementeret håndtering af denne mediestrøm. Send en fejlrapport.

Now what? Burde det ikke virke?
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: film o.lign. i Firefox

Indlæg af soundpartner »

Trine skrev:Puha, nu er jeg altså løbet tør for ideer, og tror at jeg måske efterhånden har lavet så meget rod at jeg må reinstallere.

Jeg kan ikke se film i på f.eks. Youtube (hvis jeg vil se en film, så får jeg bare hvis baggrund hvor filmen skulle have kørt, men jeg kan selvfølgelig godt se alle kommentarer og den slags), og på Ikea's hjemmeside får jeg at vide at jeg skal bruge en nyere version af flash, selvom jeg ved jeg har installeret den nyeste version via adobes hjemmeside. I det hele taget er det som om at mine plug-inn's ikke virker.

Jeg har installeret medibuntu, men først efter at have rodet rundt i en hel masse andet. Jeg kan se at både flash (den nyeste version) og Java (1.6.0_07) er installeret og jeg har også installeret restricted-extras.
Jeg har også prøvet at tilgå youtube via Totem, men får beskeden:
ffdemux_swf: Elementet har ikke implementeret håndtering af denne mediestrøm. Send en fejlrapport.

Now what? Burde det ikke virke?

jeg har heller aldrig fået flash til at virke når jeg installerer fra adobes hjemmeside.

prøv følgende komando fra terminalen (programmer>tilbehør>terminal)

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install sun-java6-jdk sun-java6-plugin sun-java6-fonts flashplugin-nonfree 
det installerer java og flash plugins. hvis du har det i forvejen så sker der ikke noget
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Trine

Indlæg af Trine »

Hm, ja hvis installationen fra adobe generelt ikke virker, så...
Nå men jeg får denne besked når jeg kører kommandoen i terminalen:

Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ       
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
sun-java6-jdk er i forvejen den nyeste version.
sun-java6-plugin er i forvejen den nyeste version.
sun-java6-fonts er i forvejen den nyeste version.
flashplugin-nonfree er i forvejen den nyeste version.
Følgende pakker blev installeret automatisk, og behøves ikke længere:
  libkpathsea-dev texlive-lang-latin texlive-fonts-extra-doc
  texlive-fonts-recommended tex4ht texlive-pstricks-doc t1utils
  texlive-formats-extra texlive-omega texlive-math-extra texlive-pstricks
  texlive-doc-en texlive-science texlive-publishers-doc texlive-metapost-doc
  musixlyr cm-super-minimal texlive-xetex texlive-publishers musixtex
  texlive-bibtex-extra cm-super texlive-science-doc texlive-metapost
  texlive-generic-recommended tex4ht-common texlive-fonts-recommended-doc
  lcdf-typetools context musixtex-slurps texlive-fonts-extra texlive-latex3
  texlive-font-utils texlive-lang-danish pfb2t1c2pfb texinfo
  texlive-plain-extra
Brug 'apt-get autoremove' til at fjerne dem.
0 opgraderes, 0 nyinstalleres, 0 afinstalleres og 0 opgraderes ikke.

Bottom line er at den ikke har installeret noget, fordi de nyeste versioner allerede er installeret. Kan jeg så også antage at disse installationer burde virke, eller skulle jeg forsøge at afinstallere dem og geninstallere på ovenstående fremgangsmåde?

Jeg ved altså bare ikke lige hvordan man afinstallerer, så det er nemmere sagt end gjort for mig :?
men skulle det blive nødvendigt har jeg en udemærket bog om ubuntu der nok kan hjælpe.

Trine
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

@ trine

bruger du Adblock eller Noscript i firefox ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Trine

Indlæg af Trine »

Adblock eller Noscript er ikke installeret, så nej (jeg måtte jo lige checke), men jeg har google toolbar. Den kommer jo da nogle gange med et eller andet blokeringsværktøj. Kan det måske spænde ben for processen?

Trine
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Trine skrev:Adblock eller Noscript er ikke installeret, så nej (jeg måtte jo lige checke), men jeg har google toolbar. Den kommer jo da nogle gange med et eller andet blokeringsværktøj. Kan det måske spænde ben for processen?

Trine

Det ved jeg helt ærligt ikke om den kan, har du mulighed for at deaktivere toolbaren og kontrollere det.

PS: eller er her andre herinde der bruger google toolbar og kan fortælle om det kan give problemer :wink:

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Trine

Indlæg af Trine »

Æv det hjalp heller ikke, så det er ikke google toolbar der driller.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

så må vi prøve at geninstallere flash, indsæt følgende kommando i terminalen:

sudo apt-get purge flashplugin-nonfree && sudo apt-get install flashplugin-nonfree 

det afinstallere flash og geninstallere det bagefter, men jeg ved ikke om det er den endelige løsning.

Trine

Indlæg af Trine »

Flash afinstalleret og geninstalleret uden problemer eller bemærkninger.
Det virkede heller ikke - jeg kan stadig ikke se youtube. Det var da irriterende og underligt.

Forøvrigt står der nede i venstre hjørne i det vindue hvor jeg skrive denne besked (altså på hjemmesiden)
[flash] er slået FRA
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

jeg er ved at løbe tør for ideer, men jeg kan se at det eneste du ikke har prøvet (og som jeg selv har) er følgende i terminalen

sudo apt-get install non-free-codecs

det er en pakke jeg har med i vlc guiden viewtopic.php?f=11&t=4101 , men jeg mener ikke det har direkte med flash at gøre.

Trine

Indlæg af Trine »

Det har jeg også prøvet tidligere, med gjorde det lige igen, bare for at være sikker. Nope, jeg har allerede den nyeste version.

Der må være et eller andet der konflikter med noget et eller andet sted (det var diffust, jeg ved det).

Men tak for din hjælp og tid alligevel :) bare ærgeligt at det stadig ikke virker, for det er jo ikke kun youtube der driller.
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

Trine skrev:Forøvrigt står der nede i venstre hjørne i det vindue hvor jeg skrive denne besked (altså på hjemmesiden)
[flash] er slået FRA
prøv i fierfox at gå ind under funktioner/tilføjelser/plugins og marker Flash. Står der så "deaktiver" er den slået til men står der "aktiver" trykker du på kanppen og genstarter firefox.

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Trine

Indlæg af Trine »

Det checkede jeg også tidligere, men gør det lige igen. Man kan aldrig være sikker jo.

Der ligger to plug-inn's der hedder Shockwave Flash. De er begge aktiverede. Jeg prøvede at deaktivere den der ikke var en GNU flash player. Det gjorde ingen forskel desværre. Nu har jeg aktiveret den igen.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Øv :( så må vi tage den fra en ende af:

1: hvilken pc drejer det sig om og hvilken specs har den (cpu ram grafikkort osv) ?

2: hvilken udgave af ubuntu drejer det sig om (7.10 - 8.04 - 8.10) ?

3: er det en 32 eller 64 bit udgave ?

ps: med alle de ting du har installeret burde det have virket for langt tid siden, det eneste andet tilfælde jeg kan huske fra forumet hvor vi ikke fik flash til at virke er denne tråd viewtopic.php?f=3&t=2631&st=0&sk=t&sd=a&hilit=esbjerghavn og det endte med at ubuntu blev geninstalleret før det hjalp, men vent lige til i morgen med det, det kunne jo være her er andre herinde der kan løse det.

Trine

Indlæg af Trine »

christian.arvai skrev:Øv :( så må vi tage den fra en ende af:

1: hvilken pc drejer det sig om og hvilken specs har den (cpu ram grafikkort osv) ?

2: hvilken udgave af ubuntu drejer det sig om (7.10 - 8.04 - 8.10) ?

3: er det en 32 eller 64 bit udgave ?

ps: med alle de ting du har installeret burde det have virket for langt tid siden, det eneste andet tilfælde jeg kan huske fra forumet hvor vi ikke fik flash til at virke er denne tråd viewtopic.php?f=3&t=2631&st=0&sk=t&sd=a&hilit=esbjerghavn og det endte med at ubuntu blev geninstalleret før det hjalp, men vent lige til i morgen med det, det kunne jo være her er andre herinde der kan løse det.

Jeg sidder med en labtop fra Lenovo (IBM) model X61s der oprindeligt kom med XP. Jeg har installeret Ubuntu 8.10 på den, men har tidligere Dual Bootet mellem Windows XP og 7.10. Der virkede det heller ikke forøvrigt, men tog mig aldrig rigtig tid til at prøve at løse problemet. Men der var nu også meget andet der ikke virkede da jeg DualBootede, som virker fint nu.
Processoren er en Intel Core 2 Duo L7500 / 1.6 GHz og der ligger 2GB DDR2 SDRAM
på den. Grafikkortet er et Intel GMA X3100, hvilket vist ikke er noget særligt.
Den kører med 64 bit teknologi, men jeg mener jeg har installeret Ubuntu til 32 bit, fordi jeg var i tvivl den gang, men jeg kan ikke huske det.

Jeg prøvede den der www.portesbjerg.dk side som beskrevet i det indlæg du linkede til. Jeg får bare blå skærm. Intet.

Trine