Hvorfor er det at jeg ikke kan afspille musik og høre noget på nettet samtidigt, jeg skal hver gang stå mellem at vælge internet eller musik, og indtil videre har det ikke være noget problem andet end at være ret irriterende at skulle lukke net ned for at spille musik vice versa.
Så jeg er blevet lidt for træt af det, nogen der kender en løsning på dette?
Lydenheder?
-
- Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland
Re: Lydenheder?
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.
-
Det er en kendt bug i PulseAudio. Kører du 8.10 eller 8.04?
-
du kan prøve at slå pulseaudio fra. i terminalen skriv:
derefter
klik System->Indstillinger->Lyd og skift alt til ALSA
dette ændrer ikke dit system. det hele vender tilbage som det var før, ved genstart. hvis dette retter problemet så skriv og vi laver ændringerne permanente.
Kode: Vælg alt
sudo killall pulseaudio
derefter
sudo alsa force-reload
klik System->Indstillinger->Lyd og skift alt til ALSA
dette ændrer ikke dit system. det hele vender tilbage som det var før, ved genstart. hvis dette retter problemet så skriv og vi laver ændringerne permanente.
-
okey jeg har gjort som du sagde med killall osv (tusind tak ), og det virkede, så nu skal det gøres permanent I guess ?
Kører 8.04
Kører 8.04
-
ok her er hvad du skal gøre;
tjek dine lyd indstillinger. kilk System->Indstillinger->Lyd. sæt alle til alsa (hvis ikke det virker, så Autodetect)
pulseaudio fjernes fra dine sessioner. klik System->Indstillinger->Sessioner. fjern flueben i Pulseaudio Manager
så skal du fjerne asoundrc, som ligger i din home. den er stadig konfigureret til pulseaudio.
så skulle du være tilbage til ren alsa lyd.
sudo apt-get remove pulseaudio
sudo apt-get install esound
sudo cp /etc/X11/Xsession.d/70pulseaudio /etc/X11/Xsession.d/70pulseaudio_backup
sudo rm /etc/X11/Xsession.d/70pulseaudio
tjek dine lyd indstillinger. kilk System->Indstillinger->Lyd. sæt alle til alsa (hvis ikke det virker, så Autodetect)
pulseaudio fjernes fra dine sessioner. klik System->Indstillinger->Sessioner. fjern flueben i Pulseaudio Manager
så skal du fjerne asoundrc, som ligger i din home. den er stadig konfigureret til pulseaudio.
cd ~
cp .asound .asound_backup
rm .asound
så skulle du være tilbage til ren alsa lyd.
-
Efter min erfaring vil jeg stærkt fraråde at man gør det her.
Blev nød til at formatere alt da jeg slet ikke kunne få ubuntu til at lave en proper boot, der manglede altid en del af menuen (top) når jeg kom ind, og når jeg åbnede noget crashede det altsammen, terminal ville slet ikke, safe-mode var ikke til at komme ind på, terminal alene crashede etc.
Men det er efter min erfaring, det virker så længe det er midlertidigt, men så snart jeg prøvede at gøre det til en fast indstilling så gik det galt.
sorry for det sene svar, men har prøvet at installere XP uden held, også skulle jeg gøre op for tabt data på nyindstalleret ubuntu 8.04.
Blev nød til at formatere alt da jeg slet ikke kunne få ubuntu til at lave en proper boot, der manglede altid en del af menuen (top) når jeg kom ind, og når jeg åbnede noget crashede det altsammen, terminal ville slet ikke, safe-mode var ikke til at komme ind på, terminal alene crashede etc.
Men det er efter min erfaring, det virker så længe det er midlertidigt, men så snart jeg prøvede at gøre det til en fast indstilling så gik det galt.
sorry for det sene svar, men har prøvet at installere XP uden held, også skulle jeg gøre op for tabt data på nyindstalleret ubuntu 8.04.
-
Hej, det er da trist at dit system crashede. Jeg kører selv med den "permanente" løsning og har gjort det siden 8.10 udkom, uden problemer. Jeg ved også at mange andre kører denne løsning, fejlfrit. Hvor lang tid efter du kørte terminal koderene crashede din maskine?