Viretualbox hjælp
-
Viretualbox hjælp
Hej, jeg har installeret Virtualbox og vil gerne have Vista home premium til at køre i det.
Jeg har lavet en virtuelt box beregnet til vista, men kan ikke finde ud af at få Vista installeret, jeg har både en recovery cd og har prøvet at hente en installations cd ned - jeg har selv en key
Men hvordan gør jeg? når jeg prøver at følge installations guiden eller, når jeg bare starter boxen får jeg fejlmeddelelsen:
VirtualBox kernel driver not installed. The vboxdrv kernel module was either not loaded or /dev/vboxdrv was not created for some reason. Please install the virtualbox-ose-modules package for your kernel, e.g. virtualbox-ose-modules-generic..
VBox status code: -1908 (VERR_VM_DRIVER_NOT_INSTALLED).
Result Code:
0x80004005
Component:
Console
Interface:
IConsole {1dea5c4b-0753-4193-b909-22330f64ec45}
VirtualBox kernel driver not installed. The vboxdrv kernel module was either not loaded or /dev/vboxdrv was not created for some reason. Please install the virtualbox-ose-modules package for your kernel, e.g. virtualbox-ose-modules-generic..
VBox status code: -1908 (VERR_VM_DRIVER_NOT_INSTALLED).
Result Code:
0x80004005
Component:
Console
Interface:
IConsole {1dea5c4b-0753-4193-b909-22330f64ec45}
- Geografisk sted: Køge
Re: Viretualbox hjælp
virker som om du ikke har fået startet virtualbox ordentligt.
evt søg efter fejlkoden på virtualbox.org
evt søg efter fejlkoden på virtualbox.org
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
Thomas Johansen
-
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
Thomas Johansen
-
Det virker ikke, jeg får beskeden:
* Usage: /etc/init.d/vboxdrv {start|stop|restart|status}
* Usage: /etc/init.d/vboxdrv {start|stop|restart|status}
-
Nu tænkte jeg så at jeg kunne prøve vmware i stedet for, hvor jeg så vælger : Linux.rpm...
Der får jeg så bare at vide at den ikke er supprtet af archive manageren... :S
Der får jeg så bare at vide at den ikke er supprtet af archive manageren... :S
-
- Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland
som der står i fejl meddelelsen mangler du at installere kernel til din virtualbox. søg virtualbox i synaptic og find en kernel (eks. virtualbox-ose-modules-generic)
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.
-
hvad med:
ell
ellers er det som sprocket siger at du mangler at installere noget. så kig i synaptic
Kode: Vælg alt
sudo /etc/init.d/vboxdrv start
ell
sudo /etc/init.d/vboxdrv restart
ellers er det som sprocket siger at du mangler at installere noget. så kig i synaptic
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
Thomas Johansen
-
Så er der både installeret kerner, genstartet og afprøvet komandoer, men lige lidt hjælper det... Får stadig samme fejlmedling.. irriterende!
Tak for jeres hjælp, men hvad kan jeg nu prøve?
Tak for jeres hjælp, men hvad kan jeg nu prøve?
-
Kan jeg selv hente den manglende fil et sted og ligge den manuelt ind?
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Det er ikke til at sige hvorfor det ikke virker, men et eller andet hænger åbenbart. Prøv at afinstallere VirtualBox og efterfølgende geninstallere og se om det så virker.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
- Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland
prøv evt. at afinstallere og hent virtualbox fra deres hjemmeside. (der er en installation der er pakket i deb format)
http://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads
jeg har selv oplevet at virtualbox pakken i softwarekilden ikke virkede. når det er installeret vil du sansynligvis få en fejlmeddelse igen, om at du ikke har rettigheder til den virtuelle kernel. hvis det virker selvfølgelig , men skriv hvis det er tilfældet.
http://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads
jeg har selv oplevet at virtualbox pakken i softwarekilden ikke virkede. når det er installeret vil du sansynligvis få en fejlmeddelse igen, om at du ikke har rettigheder til den virtuelle kernel. hvis det virker selvfølgelig , men skriv hvis det er tilfældet.
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.
-
når min kernel er blevet opdateret skal jeg køre følgende før virtualbox virker igen.
først denne:
Derefter denne:
først denne:
sudo apt-get install linux-headers-$(uname -r)
Derefter denne:
sudo /etc/init.d/vboxdrv setup
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
Thomas Johansen
-
Jeg downloadede pakken inde fra deres egen hjemmeside, hvor jeg så fik en nyer version - Der virkede!
Mangler dog stadig at installer Vista, da jeg ikke kan få musen til at virke :S Der står jeg skal trykke control+right, men det ændre ikke noget...
Mangler dog stadig at installer Vista, da jeg ikke kan få musen til at virke :S Der står jeg skal trykke control+right, men det ændre ikke noget...
-
Nu lykkedes det mig at få musen til at virke og installer Vista.. Nu er problemet bare at få den til at holde op med at virke! - eller tastaturet! Jeg kan kun komme væk fra vinduet ved at lukke Vista og dermed boxen... :S
Hvordan får jeg programmer ind? Jeg kan ikke se min eksterne HD derinde....
-
Miol skrev:Nu lykkedes det mig at få musen til at virke og installer Vista.. Nu er problemet bare at få den til at holde op med at virke! - eller tastaturet! Jeg kan kun komme væk fra vinduet ved at lukke Vista og dermed boxen... :S
Jeg tror kun jeg kan svare dig på dit første spørgsmål. Hvad sker der hvis du står inde i Windows Vista og trykker på den højre Ctrl tast?