Roadpricing til Windows

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Roadpricing til Windows

Indlæg af Warhawk »

Det måtte jo komme :roll:

Som om de hårdt prøvede Windowsbrugere ikke har problemer nok. Nu vil Micro$oft også indføre roadpricing på Windows

http://www.version2.dk/artikel/9446-mic ... il-windows

Det skal nok blive et hit :lol:
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
PerSimonsen
Geografisk sted: Langt fra Las Vegas aka. Ballerup

Re: Roadpricing til Windows

Indlæg af PerSimonsen »

Ha Ha, Den skal nok blive populær.

Så vil der lige pludselig være forretning i, at windows lavede deres egne viruser.
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
MOMS ? Jeg har ikke bestilt moms !!
neglesaks
IRC nickname: neglesaks
Geografisk sted: Helsingskør Kommune & Omegn

Indlæg af neglesaks »

Ja, nu kan salgsindtægter, supportaftaler og traditionel løbende licensering ikke presses mere - citronen er tør.

Microsoft er jo i en presset (høhø) situation; hver af deres nye produkter tilføjer ikke noget væsentligt som er til gave for brugeren. (Vista's hardwarekrav er dog til gavn for hardwareproducenterne, og DRM-skidtet i Vista er til gavn for Microsoft' kammerater i filmindustrien.)

Jeg glæder mig til den dag MSFT-aktien dykker og nægter at stige igen (indtil videre ligger MSFT og svinger mellem NASDAQ og DJI-indeksernes spænd, men de har jo iflg. medierne nedjusteret deres egne forventninger til fremtiden. Helt løgnagtige er de i det mindste ikke.). Som postet i en anden tråd er Microsoft computerverdenens sorte får (eller en af dem - et andet er Symantec, hvis væsentligste nyskabelse i deres årlige antivirus produktopdateringer tilsyneladende er at tallet i produktnavnet tillægges værdien 1 for hvert år der går).

Hvor er jeg dog glad for at mit liv ikke afhænger af en Microsoft OS-baseret computer.
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Friends don't let friends do Windows.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Der er jo også den interessante vinkel at det vil sætte "startprisen" på pc´er ned og at man derefter betaler for sit forbrug af windows, det giver jo os der bruger opensource en fin mulighed for at spare endnu flere penge på at have skrottet windows :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

christian.arvai skrev:Der er jo også den interessante vinkel at det vil sætte "startprisen" på pc´er ned og at man derefter betaler for sit forbrug af windows, det giver jo os der bruger opensource en fin mulighed for at spare endnu flere penge på at have skrottet windows :)

men mon ikke de så laver et eller andet fix således at man ikke KAN installere andet end wirus, og man ikke kan få adgang til bios, og at man SKAL betale et eller andet minimum om måneden og at man SKAL registrere et eller andet forbrug på en eller anden online metode og ellers så får man en max regning
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
neglesaks

Indlæg af neglesaks »

soundpartner skrev:
christian.arvai skrev:Der er jo også den interessante vinkel at det vil sætte "startprisen" på pc´er ned og at man derefter betaler for sit forbrug af windows, det giver jo os der bruger opensource en fin mulighed for at spare endnu flere penge på at have skrottet windows :)

men mon ikke de så laver et eller andet fix således at man ikke KAN installere andet end wirus, og man ikke kan få adgang til bios, og at man SKAL betale et eller andet minimum om måneden og at man SKAL registrere et eller andet forbrug på en eller anden online metode og ellers så får man en max regning

Ja, det bliver vel ligesom SIMlåste mobiltelefoner der koster 1 krone at erhverve sig, men minimumsprisen for 6 måneder er XXXX kr... bleh.
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

@ neglesaks og soundpartner

Det er muligt at i har ret i det, men så bliver det da max 6 mrd. det drejer sig om, der har allerede været den sag med mobiltelefonerne i forbrugerrådet hvor det endte med max 6 mrd. , men for det første vil jeg se om det med windows overhovedet bliver godkendt og for det andet er der så stadigt muligheden for at man selv samler sin pc, det er selvfølgeligt ikke en optimal løsning for "familien danmark", men hvis alternativet er en fast regning hver mrd. år efter år, tror jeg det ender som med mobilerne, folk flygter væk så snart de kan og der vil stadigt kunne spares penge, spørgsmålet er så bare hvor mange der finder ud den mulighed eller om folk bliver snydt lige så meget som de blev med mobiltelefonerne i starten.

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Jimmyfj »

christian.arvai skrev:@ neglesaks og soundpartner

Det er muligt at i har ret i det, men så bliver det da max 6 mrd. det drejer sig om, der har allerede været den sag med mobiltelefonerne i forbrugerrådet hvor det endte med max 6 mrd. , men for det første vil jeg se om det med windows overhovedet bliver godkendt og for det andet er der så stadigt muligheden for at man selv samler sin pc, det er selvfølgeligt ikke en optimal løsning for "familien danmark", men hvis alternativet er en fast regning hver mrd. år efter år, tror jeg det ender som med mobilerne, folk flygter væk så snart de kan og der vil stadigt kunne spares penge, spørgsmålet er så bare hvor mange der finder ud den mulighed eller om folk bliver snydt lige så meget som de blev med mobiltelefonerne i starten.

Og hér er det så, at vi, der véd noget om computere kommer ind som små "hjælpende ånder" - Jeg tror det vil skyde op med små, mere eller mindre kreative "producenter" af alternativer. Vi får sikkert nok at lave frem over, så jeg beholder mit momsnummer en tid endnu. Folk fortjener en ordentlig behandling.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Jimmyfj skrev:Og hér er det så, at vi, der véd noget om computere kommer ind som små "hjælpende ånder" - Jeg tror det vil skyde op med små, mere eller mindre kreative "producenter" af alternativer. Vi får sikkert nok at lave frem over, så jeg beholder mit momsnummer en tid endnu. Folk fortjener en ordentlig behandling.

Det kan jeg kun give dig ret i, der vil være gode muligheder for at være selvstændig hvis det bliver gennemført.

PerSimonsen
Geografisk sted: Langt fra Las Vegas aka. Ballerup

Indlæg af PerSimonsen »

Følger spændt med i denne her sag.
Det kan joh være at der kommer flere med på GNU/Linux-vognen. Tror også at prisen på computere bliver en del lavere, når folk bevidst vælger windows fra, fordi de ikke har råd.
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
MOMS ? Jeg har ikke bestilt moms !!
neglesaks

Indlæg af neglesaks »

Semi-OT:

Microsoft varsler stor fyringsrunde:

http://www.business.dk/article/20090105 ... /90105046/

citat:

"Nedgang i det globale salg kan nu koste tusindvis af Microsoft-ansatte jobbet. Kilder hos softwaregigaten bekræfter sparerunde, men indtil videre er rygterne om massefyringer ikke blevet bekræftet."
- Benjamin Tucker