Ubuntu

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Finnej
IRC nickname: fotofinn

Ubuntu

Indlæg af Finnej »

Nu har jeg hentet Wine men er det mig der er lidt dum for jeg kan hverken se hvor der står exe eller install sådan har det også været med de andre programmer jeg har hentet der må være noget jeg ikke har fanget . Er der nogen der ved hvorfor min ene HD opførte sig så mærkeligt at den fra at være på 10GB nu kan jeg kun se den er på 260 Mb det lyder da helt skørt
mvh Finn det er sku svært med ubuntu.
Casper Hansen

Re: Ubuntu

Indlæg af Casper Hansen »

Finnej skrev:Nu har jeg hentet Wine men er det mig der er lidt dum for jeg kan hverken se hvor der står exe eller install sådan har det også været med de andre programmer jeg har hentet der må være noget jeg ikke har fanget . Er der nogen der ved hvorfor min ene HD opførte sig så mærkeligt at den fra at være på 10GB nu kan jeg kun se den er på 260 Mb det lyder da helt skørt
mvh Finn det er sku svært med ubuntu.

*.exe-filer eksisterer ikke i GNU/Linux. Når du installerer et program er der forskellige måder at gøre dette.
- Den nemmeste er at installere fra Ubuntus repositories, hvor et program installeres via Tilføj/Fjern. Der kan du bla. finde Wine. Du finder også alle dine programmer under Synaptic pakkehåndtageren.

Jeg svarede selv på det andet spørgsmål i din anden tråd. Systemet bruger resten af de GB.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst