Er der nogen der kan hjælpe mig med Total commander og Word perfect
det ville være godt
Mvh Finn
Total commander og Word perfect
-
- IRC nickname: fotofinn
-
- Geografisk sted: Fredericia
Re: Total commander og Word perfect
øhhh
mener du virkelig http://www.ghisler.com/ og http://www.corel.com/servlet/Satellite/ ... bview=tab0
Brug midnight commander i stedet for
sudo apt-get install mc
og OpenOffice!
mener du virkelig http://www.ghisler.com/ og http://www.corel.com/servlet/Satellite/ ... bview=tab0
sudo apt-get install mc
og OpenOffice!
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
-
Finnej skrev:Er der nogen der kan hjælpe mig med Total commander og Word perfect
det ville være godt
Mvh Finn
Jeg har fået et at spørgsmålene besvaret så jeg har hentet midnight commander
-
thj01 skrev:øhhh
sudo apt-get install mc
og OpenOffice!
Jeg har hentet midnight commander men jeg kan ikke få den til virke jeg har overført den med min usb stick jeg mangler også en driver til min trådløse usb adapter WF501-000
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Programmerne kan installeres og køres i Wine, hvis det endelig skal være.
Du får dog meget mere glæde af at vælge Linux programmer. Når du får afprøvet Midnight Commander så vil du nok opdage at programmet minder meget om Total Commander.
Der findes forskellige små tekstbehandlingsprogrammer til Ubuntu, men det er ikke WordPerfect. Som thj01 skriver så brug OpenOffice som allerede findes i Ubuntu. Writer i OpenOffice har alle faciliteter.
Du får dog meget mere glæde af at vælge Linux programmer. Når du får afprøvet Midnight Commander så vil du nok opdage at programmet minder meget om Total Commander.
Der findes forskellige små tekstbehandlingsprogrammer til Ubuntu, men det er ikke WordPerfect. Som thj01 skriver så brug OpenOffice som allerede findes i Ubuntu. Writer i OpenOffice har alle faciliteter.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Warhawk skrev:Programmerne kan installeres og køres i Wine, hvis det endelig skal være.
jeg har hentet Midnight Commander men jeg kan som sagt ikke få det til at køre i det hele taget så synes jeg der sker mærkelige ting. Jeg har lagt Ubuntu ind på en gammel pc den har en HD på 10 GB og en på 20 nu er den på 10 kun på 250 MB efter jeg har instaleret ubuntu hvorfor?
Du skrev programmerne kan køres i Wine hvad er det ?
-
- IRC nickname: mpih
- Geografisk sted: Århus
Ud af det jeg har googlet mig til, så er mulighederne for Wordperfect i Ubuntu ikke ret store, og der er i hvert fald ikke mange erfaringer med det. Det er selvfølgelig aldrig et optimalt svar at sige "brug et andet program" men i tilfældet med Wordperfect tror jeg ikke, du kommer udenom at skifte til OpenOffice.org.
Open Office kan dog også alt det nødvendige
I øvrigt kan jeg anbefale gnome-commander, som alternativ til Total/Midnight Commander.
I øvrigt kan jeg anbefale gnome-commander, som alternativ til Total/Midnight Commander.
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Finnej skrev:jeg har hentet Midnight Commander men jeg kan som sagt ikke få det til at køre i det hele taget så synes jeg der sker mærkelige ting. Jeg har lagt Ubuntu ind på en gammel pc den har en HD på 10 GB og en på 20 nu er den på 10 kun på 250 MB efter jeg har instaleret ubuntu hvorfor?
Du skrev programmerne kan køres i Wine hvad er det ?
Wine er et Linux program som emulerer Windows og derfor kan forskellige Windows programmer køres deri. Dette kan du hente via Synaptic eller Terminal
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install wine
/Michael
---
---
-
Finnej skrev: Jeg har lagt Ubuntu ind på en gammel pc den har en HD på 10 GB og en på 20 nu er den på 10 kun på 250 MB efter jeg har instaleret ubuntu hvorfor?
Det er styresystemet der har taget de 10 GB.
Når en tråd er løst så marker den løst
-
Pihl skrev:Ud af det jeg har googlet mig til, så er mulighederne for Wordperfect i Ubuntu ikke ret store, og der er i hvert fald ikke mange erfaringer med det. Det er selvfølgelig aldrig et optimalt svar at sige "brug et andet program" men i tilfældet med Wordperfect tror jeg ikke, du kommer udenom at skifte til OpenOffice.org.
det var da kun fordi jeg havde gode erfaringer WP og det har jeg ikke med open office jeg synes den vil bestemme for meget men det værste er at jeg ikke kan komme på nettet
Jeg vil have en filhåndtering der dur og noget til at skrive med og hvis man kan få aviva antivir til ubuntu og noget der ligner Ad-aware
mvh Finn
-
Finnej skrev:det var da kun fordi jeg havde gode erfaringer WP og det har jeg ikke med open office jeg synes den vil bestemme for meget men det værste er at jeg ikke kan komme på nettet
Jeg vil have en filhåndtering der dur og noget til at skrive med og hvis man kan få aviva antivir til ubuntu og noget der ligner Ad-aware
mvh Finn
Tror du skal oprette seperate tråde i stedet for at rode det hele sammen.
Når en tråd er løst så marker den løst