Ipod - cd udtræk i hvilket format

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
petersol

Ipod - cd udtræk i hvilket format

Indlæg af petersol »

Så er jeg helt på plads med linux. Hvilken dejlig oplevelse. Har et par problemer jeg håber i kan hjælpe mig med.

Har en ipod som jeg gerne vil administrere i Linux. Om det er Amarok, Rhythmbox eller Songbird er lige meget.

Har min itunes mappe liggende fra min windows tid på en extern harddisk. Det er mpeg 4 audio filer jeg har liggende og det er vel det samme jeg skal bruge nu? Førhen puttede jeg en cd i maskinen og itunes hentede den selv ind i det rette format. Hvordan gør jeg det i linux?

Tak

Peter
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Ipod - cd udtræk i hvilket format

Indlæg af eitreach »

Det kommer an på hvilken iPod der er tale om. De helt nye vil Linux nemligt ikke lege med endnu, såvidt jeg ved.

Men hvis du sætter en cd i din maskine, kan du starte Serpentine - jeg ville udtrække i mp3-format. Bagefter kan du så synce med f.eks. Rhythmbox.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
petersol

Indlæg af petersol »

Tak. Hvorfor lige i det format spørger en uvidende, hvorfor ikke straks i mpeg4? Det næste prblem bliver at afspille musiknr. købt via itunes store?
eitreach
IRC nickname: eitreach

Indlæg af eitreach »

Mp3-formatet er mere udbredt end mp4, og hvis du engang skulle få dig en ny afspiller eller lignende, vil mp3 være det oftest understøttede.

Itunes store ved jeg så ikke noget om - det må der komme et klogere hovede og finde ud af.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Troels

Indlæg af Troels »

Men eftersom det andet format er nyere, vil det give en bedre kompressionsratio (dvs. god kvalitet i forhold til den kvalitet det giver. Jeg ved dog ikke helt hvad serpentine understøtter).
soundpartner
IRC nickname: sound

Indlæg af soundpartner »

Troels skrev:Men eftersom det andet format er nyere, vil det give en bedre kompressionsratio (dvs. god kvalitet i forhold til den kvalitet det giver. Jeg ved dog ikke helt hvad serpentine understøtter).

rolig nu... træerne vokser ikke ind i himlen... JA du kan komprimere ca 10 % mere med mp4 men tabet er også der efter.
i mine øjne er mp4 et ret kedeligt format (ok indrømmet det er mp3 sgu også) som jeg helst undgår
mp3 i 320 kbit 44.1 mhz er hvad jeg anbefaler folk for kombabilitet og kvalitet.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
andsen
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Indlæg af andsen »

Hvad angår musik købt i iTunes Store, så er der ikke noget håb, hvis ikke du har en Windows-pc ved hånden. Den nemmeste måde at omgå den lås der er sat på de filer er, at brænde det købte musik ned på en cd ved hjælp af iTunes. Husk at det SKAL være som lyd-cd - altså en du også kan høre på dit anlæg. Derefter kan du rippe den i .mp3-format, med f.eks. Rhythmbox eller Amarok.
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams