Magasinet Penge

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
PerSimonsen
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. okt 2008, 19:03
Geografisk sted: Langt fra Las Vegas aka. Ballerup

Magasinet Penge

Indlæg af PerSimonsen »

Er der nogen der så magasinet Penge ? Her til aften, de fulgte op på deres tidligere udsendelse. Hvor de bl.a. prøvede Ubuntu.

Test familien havde beholdt Ubuntu, :D

Ubuntu blev nævnt med navn, og ikke som sidste. såd et skal nok give nogle nye brugere.
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
MOMS ? Jeg har ikke bestilt moms !!
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Magasinet Penge

Indlæg af Christian.Arvai »

desværre nej jeg fik ikke set det :(


PS: men jeg kan lige tilføje at det bliver genudsendt i morgen kl 12.10 på DR1 :D
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Troels
Indlæg: 196
Tilmeldt: 6. maj 2008, 21:00

Re: Magasinet Penge

Indlæg af Troels »

Kommer det ikke på nettet?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Magasinet Penge

Indlæg af Christian.Arvai »

Troels skrev:Kommer det ikke på nettet?

hvis du læser i vlc guiden viewtopic.php?f=11&t=4101 står der links til DR1 netstreamning, så ja du kan godt se udsendelsen over nettet.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Magasinet Penge

Indlæg af Jeg »

Meget fedt, at testpersonen var gået så langt som at indføre Ubuntu i sin virksomhed :)
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Magasinet Penge

Indlæg af Casper Hansen »

Hvorfor blev det ikke reklameret her på forumet???? :(
- Ej ser det bare i morgen :)
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
PerSimonsen
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. okt 2008, 19:03
Geografisk sted: Langt fra Las Vegas aka. Ballerup

Re: Magasinet Penge

Indlæg af PerSimonsen »

Vidste ikke det kom, blev bare glad da det kom.

Har selv overtalt min søster og svoger til at skifte. Min svogers gamle bærbare er som ny efter installation af Ubuntu.
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
MOMS ? Jeg har ikke bestilt moms !!
Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Magasinet Penge

Indlæg af Casper Hansen »

PerSimonsen skrev:Vidste ikke det kom, blev bare glad da det kom.

Har selv overtalt min søster og svoger til at skifte. Min svogers gamle bærbare er som ny efter installation af Ubuntu.


Ja, jeg har også startet et GNU/Linux korstog i min familie :)
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Magasinet Penge

Indlæg af Jeg »

Man kan godt streame pengemagasinet på dr.dk, men den seneste er ikke oppe endnu..
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
Kantastisk
Indlæg: 207
Tilmeldt: 19. dec 2007, 17:10
Geografisk sted: Nørrebro, København

Re: Magasinet Penge

Indlæg af Kantastisk »

Casper Hansen skrev:
PerSimonsen skrev:Vidste ikke det kom, blev bare glad da det kom.

Har selv overtalt min søster og svoger til at skifte. Min svogers gamle bærbare er som ny efter installation af Ubuntu.


Ja, jeg har også startet et GNU/Linux korstog i min familie :)


problemet er bare, at man bliver tvangsindlagt, gratis it-supporter!
dixi
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Magasinet Penge

Indlæg af soundpartner »

Kantastisk skrev:
Casper Hansen skrev:
PerSimonsen skrev:Vidste ikke det kom, blev bare glad da det kom.

Har selv overtalt min søster og svoger til at skifte. Min svogers gamle bærbare er som ny efter installation af Ubuntu.


Ja, jeg har også startet et GNU/Linux korstog i min familie :)


problemet er bare, at man bliver tvangsindlagt, gratis it-supporter!


ha ha ja men værre er det da heller ikke... jeg har f.eks installeret ssh-server på alle de maskiner jeg har smidt ubuntu på for venner og bekendte således at jeg via ssh kan servcere deres maskiner.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Magasinet Penge

Indlæg af andsen »

Kantastisk skrev:problemet er bare, at man bliver tvangsindlagt, gratis it-supporter!


Kender det kun alt for godt - problemet er bare, at mine forældre ikke kan overtales til at bruge Ubuntu, eftersom de får en gratis bærbar fra skolen, hvor de underviser - med Vista.
Så på trods af mine manglende evner i Vista er jeg ligeså tvangsindlagt til support, "for du ka' jo det der med computere, Anders"...
Ja, med Linux ka' jeg!
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Magasinet Penge

Indlæg af Christian.Arvai »

Så fik jeg set det program i dag og det var en fornøjelse at se at familien nu vælger at indføre Ubuntu i deres firma, så må vi jo bare overbevise drengen om at der er gode open source alternative, til de dyre spil han pt bruger :wink:
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Magasinet Penge

Indlæg af Stra »

andsen skrev:
Kantastisk skrev:problemet er bare, at man bliver tvangsindlagt, gratis it-supporter!


Kender det kun alt for godt - problemet er bare, at mine forældre ikke kan overtales til at bruge Ubuntu, eftersom de får en gratis bærbar fra skolen, hvor de underviser - med Vista.
Så på trods af mine manglende evner i Vista er jeg ligeså tvangsindlagt til support, "for du ka' jo det der med computere, Anders"...
Ja, med Linux ka' jeg!

En wubi installation og nægtelse af at supporte Vista, skulle være vejen frem. :wink:

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Magasinet Penge

Indlæg af thj01 »

christian.arvai skrev:Så fik jeg set det program i dag og det var en fornøjelse at se at familien nu vælger at indføre Ubuntu i deres firma, så må vi jo bare overbevise drengen om at der er gode open source alternative, til de dyre spil han pt bruger :wink:


eller få lært familien at bruge wine! Det er lidt svært at få et fifa09 spil til Ubuntu, da det kræver at man har så mange penge og programmører i ryggen som EA har.

Spil er reelt set det eneste sted hvor filmen stadig knækker i forhold til Linuxplatformen, men det er helt ude af Linuxsamfundets hænder, som det er lige nu!
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."