Jeg står og skal bruge en ethernet adapter som kan overføre netværk via strømstikket, da jeg er i en situation, hvor trådløs netværk ikke er tilstrækkelig.
Men i den adapter som jeg har kigget på, står der Windows under systemkrav. Jeg har ingen erfaring med disse adaptere, men det er formodentligt fordi der skal installeres en driver på den computer, som tilslutter sig adapteren.
Er der nogen, som har erfaringer med det i Ubuntu?
http://edbpriser.dk/Products/Listprices ... Specs=true
Ethernet adapter til strømstik
-
- IRC nickname: mpih
- Geografisk sted: Århus
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Ethernet adapter til strømstik
Pihl skrev:Jeg står og skal bruge en ethernet adapter som kan overføre netværk via strømstikket, da jeg er i en situation, hvor trådløs netværk ikke er tilstrækkelig.
Men i den adapter som jeg har kigget på, står der Windows under systemkrav. Jeg har ingen erfaring med disse adaptere, men det er formodentligt fordi der skal installeres en driver på den computer, som tilslutter sig adapteren.
Er der nogen, som har erfaringer med det i Ubuntu?
http://edbpriser.dk/Products/Listprices ... Specs=true
Du kan ikke bruge et Ethernet-kabel, eller (hvis længden af kablet er > 100 meter, så) et fiber-optisk kabel?
Du har self problemer, hvis du bor i en fredet bygning, da alle bygningsændringer i så tilfælde skal forhåndsgodkendes!
Det bedste ville være hvis de 2 dimser du putter på elnettet og ethernetværket fungerer som simple repeatere, som er en netværksenhed som fungerer udelukkende på det laveste (elektriske) lag, og dermed ingen driver kræver - den kræver kun strøm, hvilket er nemt lige at tage fra elnettet.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Ethernet adapter til strømstik, "Amitech Homeplug Turbo"
Det ser ud til at "AmiTech Homeplug Turbo" opfylder dit behov uden drivere:
Salgsgas fra Amitech om produktet på edbpriser.dk (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=204030&Specs=true):
Herunder: Det ser ud til at dimsen er en bro, og sådan en kræver ikke drivere eller et specielt OS, signaler på den ene boks' modtager (RX+, RX-) ledninger kommer ud på den anden boks' (TX+, TX-) ledninger, den anden boks sender også hvad den modtager videre til den første boks.
Produktets egenskaber, oxo sakset fra edbpriser.dk:
Salgsgas fra Amitech om produktet på edbpriser.dk (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=204030&Specs=true):
Amitech HomePlug er en helt ny type netværk, hvor du forbinder boligens computere gennem den almindelige stikkontakt. Kunne du tænke dig at få nem adgang til din internet-forbindelse fra andre rum i boligen, er HomePlug det rigtige valg. I forhold til andre netværk (kabel-baseret eller trådløst netværk), er Amitech HomePlug usædvanligt nemt at installere: du skal ikke installere software, men blot sætte HomePlug i stikkontakten, og nettet er etableret.
Herunder: Det ser ud til at dimsen er en bro, og sådan en kræver ikke drivere eller et specielt OS, signaler på den ene boks' modtager (RX+, RX-) ledninger kommer ud på den anden boks' (TX+, TX-) ledninger, den anden boks sender også hvad den modtager videre til den første boks.
Produktets egenskaber, oxo sakset fra edbpriser.dk:
Amitech HomePlug Turbo
Produkt:
Amitech HomePlug Turbo
Antal pakker: 1
Fabrikant: Amitech
Gruppe: Bridges & routers
Kompatibilitet: Pc
Model: Turbo
Produktlinje: Amitech HomePlug
Netværk:
85 Mbps / Kabling / Bro
Produkttype Type: Bridge
Dataoverførselshastighed: 85 Mbps
Egenskaber: 56-bit kryptering, Auto-uplink (auto MDI/MDI-X)
Forbindelsesteknologi: Kabling
Model: Ekstern
Netværk: Bro
Overensstemmelsesstandarder: IEEE 802.3
Statusindikatorer: Status, Strøm, Tilslutningsaktivitet
Stik:
RJ-45 / Strøm
Netværk / effekt
Strøm:
1
Antal: 1
Forbindelsestype: Strøm
Type: Netværk / effekt
Netværk
RJ-45:
1
Antal: 1
Forbindelsestype: RJ-45
Type: Netværk
Dimensioner:
9.2 cm x 6.6 cm x 4.5 cm
Bredde: 6.6 cm
Dybde: 4.5 cm
Højde: 9.2 cm
Produkt kode: 14981
Tilføjet : 8-5-2006
FLERE SPECIFIKATIONER
Effektenhed:
Strømforsyning
Model: Intern
Nominal spænding: AC 230V
Type: Strømforsyning
Linie egenskaber:
DBPSK / DQPSK / OFDM / ROBO
Liniekodningsformat: DBPSK, DQPSK, OFDM, ROBO
Systemkrav:
Microsoft Windows 98SE/2000/ME/XP
OS nødvendig: Microsoft Windows 98SE/2000/ME/XP
Miljø:
Min: 5 °C / Max: 37 °C
Fugtighedsgrad ved brug: 10 - 90%
Maks. driftstemperatur: 37 °C
Min. driftstemperatur: 5 °C
Programmel:
Drivers & Utilities
Type: Drivers & Utilities
PRODUCENTENS BESKRIVELSE
Amitech HomePlug er en helt ny type netværk, hvor du forbinder boligens computere gennem den almindelige stikkontakt. Kunne du tænke dig at få nem adgang til din internet-forbindelse fra andre rum i boligen, er HomePlug det rigtige valg. I forhold til andre netværk (kabel-baseret eller trådløst netværk), er Amitech HomePlug usædvanligt nemt at installere: du skal ikke installere software, men blot sætte HomePlug i stikkontakten, og nettet er etableret.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: mpih
- Geografisk sted: Århus
Jep lath, det ligner lige præcis det, som jeg er ude efter, og hastigheden er også helt ok på den.
Lidt ærgeligt prisen kun er for én, da man jo i sagens natur skal bruge to, og det så hurtigt løber op. Men sådan er det jo, hvis man ikke kan bruge almindelig kabel eller trådløs.
Lidt ærgeligt prisen kun er for én, da man jo i sagens natur skal bruge to, og det så hurtigt løber op. Men sådan er det jo, hvis man ikke kan bruge almindelig kabel eller trådløs.
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Grundet nyt forum til netop netværk, bliver denne tråd flyttet til den nye lokalitet.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393