Lån og Spar netbank (LØST)
-
Lån og Spar netbank (LØST)
Hej Alle.
Jeg har lidt problemer med lån og spars netbank. Alting virker, indtil jeg har lavet en betaling og underskrevet med min underskriftskode - derfra får jeg kun en blank side med en tom bjælke for oven. Og betalingen bliver ikke gennemført.
Har prøvet at følge Laoshis guide, men uden held..
Er der en der gider hjælpe mig??
Mvh
Bo
Jeg har lidt problemer med lån og spars netbank. Alting virker, indtil jeg har lavet en betaling og underskrevet med min underskriftskode - derfra får jeg kun en blank side med en tom bjælke for oven. Og betalingen bliver ikke gennemført.
Har prøvet at følge Laoshis guide, men uden held..
Er der en der gider hjælpe mig??
Mvh
Bo
Senest rettet af Bops 4. dec 2009, 12:03, rettet i alt 1 gang.
Re: Lån og Spar netbank
Prøv at udføre følgende 3 kommandoer i terminalen:
sudo apt-get install sun-java6-jdk sun-java6-plugin sun-java6-fonts
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
Jeg bruger selv Lån og Spar Bank og har ingen problemer.
sudo apt-get install sun-java6-jdk sun-java6-plugin sun-java6-fonts
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
Jeg bruger selv Lån og Spar Bank og har ingen problemer.
-
Første kommando giver mig følgende fejlmeddelse:
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Package sun-java6-plugin is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source
E: Package sun-java6-plugin has no installation candidate
Jeg mangler åbenbart noget sun-java6-plugin eller hvad??
Mvh
Bo
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Package sun-java6-plugin is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source
E: Package sun-java6-plugin has no installation candidate
Jeg mangler åbenbart noget sun-java6-plugin eller hvad??
Mvh
Bo
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
@ Bops
sorry jeg lige bryder ind, men du skulle ikke tilfældigvis kører på 64 bit ? , jeg kan nemlig huske at jeg fik den fejlmelding på et tidspunkt på min hp/64 bit.
se evt på viewtopic.php?f=11&t=1929&start=60
sorry jeg lige bryder ind, men du skulle ikke tilfældigvis kører på 64 bit ? , jeg kan nemlig huske at jeg fik den fejlmelding på et tidspunkt på min hp/64 bit.
se evt på viewtopic.php?f=11&t=1929&start=60
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Jo - jeg kører 64bit på en hp zv5000..
Burde jeg egentligt skifte til den 32bit?? Jeg synes jeg tit løber ind i problemer andre ikke gør??
Burde jeg egentligt skifte til den 32bit?? Jeg synes jeg tit løber ind i problemer andre ikke gør??
-
- Admin
jeg bruger ikke netbank så jeg kan kun sige at jeg personligt er meget tilfreds med 64 bit, det var mere den fejlmelding du pastede jeg syntes jeg kunne kende, men jeg har ikke nogle problemer med java, som jeg også skrev i det andet indlæg (linket) tror jeg det er kommet med via ubuntu-restricted-extras .
-
Men det burde jo ingen forskel gøre.
Når jeg i synaptic prøver at vælge de plug-ins jeg skal til og fra kan jeg slet ikke finde dem. Jeg kan vælge mellem java 6 og 5, jre + bin + fonts.. Men plug-in kan jeg ikke finde i synaptic:-(
Når jeg i synaptic prøver at vælge de plug-ins jeg skal til og fra kan jeg slet ikke finde dem. Jeg kan vælge mellem java 6 og 5, jre + bin + fonts.. Men plug-in kan jeg ikke finde i synaptic:-(
Jeg har fået Lån & Spar Bank til at virke på både 64 bit og 32 bit.
Den fejl du får er vistnok meget normal på 64 bit, men min erfaring siger mig, at den ikke har nogen betydning, da det ikke er en egentlig fejl.
Jeg holder mig dog til 32 bit versionen. 64 bit versionen gav mig nogle småproblemer som gjorde, at jeg skiftede tilbage til 32 bit.
Hastighedsmæssigt føler jeg ikke der er den store forskel på de 2 versioner.
Den fejl du får er vistnok meget normal på 64 bit, men min erfaring siger mig, at den ikke har nogen betydning, da det ikke er en egentlig fejl.
Jeg holder mig dog til 32 bit versionen. 64 bit versionen gav mig nogle småproblemer som gjorde, at jeg skiftede tilbage til 32 bit.
Hastighedsmæssigt føler jeg ikke der er den store forskel på de 2 versioner.
-
- Admin
@Svante
jeg har også prøvet begge udgaver på min hp, men på 32 bit er der ikke fuld understøttelse af 4gb ram, så derfor vil jeg anbefale 64 bit hvis man har over 3gb ram.
Vedr. hastigheden er jeg delvist enig med dig, under normalt brug er der ikke den store forskel, men hvis jeg arbejder med store RAR pakker eller konventere film, er der faktisk tydelige fordele ved at bruge 64 bit.
@Bops
jeg fandt følgende ved at google på "hp zv5000":
Hp Pavilion Zv 5000 bærbar. 100GB, 1024 RAM, AMD 3400+.
er det de rigtige specs. ?
for så tror jeg ikke det vil give dårligere ydelse hvis du skifter til 32 bit.
jeg har også prøvet begge udgaver på min hp, men på 32 bit er der ikke fuld understøttelse af 4gb ram, så derfor vil jeg anbefale 64 bit hvis man har over 3gb ram.
Vedr. hastigheden er jeg delvist enig med dig, under normalt brug er der ikke den store forskel, men hvis jeg arbejder med store RAR pakker eller konventere film, er der faktisk tydelige fordele ved at bruge 64 bit.
@Bops
jeg fandt følgende ved at google på "hp zv5000":
Hp Pavilion Zv 5000 bærbar. 100GB, 1024 RAM, AMD 3400+.
er det de rigtige specs. ?
for så tror jeg ikke det vil give dårligere ydelse hvis du skifter til 32 bit.
@christian.arvai
Ja, det er korrekt, det du skriver. Jeg har dog læst, at man godt kan udnytte over 3 Gb selv med 32 bit på nogle maskiner.
Jeg ville gerne selv køre 64 bit, da jeg har en Duo Core processsor, men det virker på mig som om, at den ikke er lige så 100% i orden som 32 bit udgaven.
Ja, det er korrekt, det du skriver. Jeg har dog læst, at man godt kan udnytte over 3 Gb selv med 32 bit på nogle maskiner.
Jeg ville gerne selv køre 64 bit, da jeg har en Duo Core processsor, men det virker på mig som om, at den ikke er lige så 100% i orden som 32 bit udgaven.
-
- Admin
Svante skrev:@christian.arvai
du har ret........ på min hp fik jeg faktisk understøttet 3,6gb ram ud af 4 gb, men jeg mister så stadigt 10% ydelse.
men jeg kan da tilføje at min gamle acer der oprindeligt var til 64 bit, af en eller anden grund kun kunne kører på 32 bit, så det er ikke fordi jeg ikke kender dit problem (desværre)
-
Jo det er de rigtige spec's du får ved at søge på det. Måske jeg bare skulle prøve den 32bit installation.
Mvh
Bo
Mvh
Bo
-
Måske lige et sidste forsøg på 64 bit.. Jeg kan se nogle steder at det kan være adblock'er der laver problemet?? Hvor slår jeg den fra??
Mvh
Bo
Mvh
Bo
-
Eller måske er der en anden browser der virker?? Jeg kan ikke få opera til at køre på 64bit, men måske der findes en anden der kan??
-
- Admin
Bops skrev:Måske lige et sidste forsøg på 64 bit.. Jeg kan se nogle steder at det kan være adblock'er der laver problemet?? Hvor slår jeg den fra??
Mvh
Bo
adblock er et plugin man selv installere i firefox, hvis du har det installeret vil der være et rødt icon hvor der står "ABP" oppe i højre hjørne i firefox, der er en lille pil ved siden af iconet, venstreklik på den og vælg derefter hvilken sider adblock ikke skal være aktiv på.
du kan også gå ind i firefox og vælge: funktioner>tilføjelser>udvidelser så kommer der en liste med de plugins du har installeret, hvis adblock er installeret vil du kunne slå den helt fra ved at vælge "deaktiver".