Endnu mere spændende blev det da jeg opdagede at Compiz-Fusion allerede var installeret så på med så mange features som muligt med det samme. Det hele kørte rigtig flot og uden problemer med det samme.
Senere besluttede jeg mig så for at installere demoen af det første Max Payne under Cedega. Gik smertefrit og uden compiz-fusion kørte computeren det naturligvis i højeste settings uden at hoste.
MEN da jeg så kom tilbage til skrivebordet og startede compiz igen (bruger compiz fuzion icon til det) kørte compiz meget dårligere. Hvordan kan det være? Jeg har prøvet reload funktionen i compiz icon og nogle gange fucker det helt og går tilbage til Metacity. Det hjælper heller ikke noget at genstarte x-serveren (CTRL+ALT+Backspace) det eneste der hjælper er at genstarte hele computeren.
Lige nu kører det rigtig godt. dog med minimal tearing som egentlig kun kan ses når jeg svinger terningen rundt som en sindsyg. ...det gør jeg desværre bare tit så væk skal det helst.
Relevant info:
Grafikkort: nVidia Geforce 9500
Skærm: Samsung SyncMaster 2233bw
Ved ikke om det er så relevant at jeg lister resten af hardwaren op men PCen hedder HP Pavilion A6551.
Xorg.conf:
Kode: Vælg alt
Section "ServerLayout"
Identifier "Layout0"
Screen 0 "Screen0" 0 0
EndSection
Section "Module"
Load "glx"
EndSection
Section "ServerFlags"
Option "Xinerama" "0"
EndSection
Section "Monitor"
Identifier "Configured Monitor"
EndSection
Section "Monitor"
Identifier "Monitor0"
VendorName "Unknown"
ModelName "Samsung SyncMaster"
HorizSync 30.0 - 81.0
VertRefresh 56.0 - 75.0
EndSection
Section "Device"
Identifier "Configured Video Device"
Driver "nvidia"
Option "NoLogo" "True"
EndSection
Section "Device"
Identifier "Device0"
Driver "nvidia"
VendorName "NVIDIA Corporation"
BoardName "GeForce 9500 GS"
EndSection
Section "Screen"
Identifier "Default Screen"
Device "Configured Video Device"
Monitor "Configured Monitor"
DefaultDepth 24
EndSection
Section "Screen"
Identifier "Screen0"
Device "Device0"
Monitor "Monitor0"
DefaultDepth 24
Option "TwinView" "0"
Option "metamodes" "1680x1050_60 +0+0; nvidia-auto-select +0+0"
SubSection "Display"
Depth 24
EndSubSection
EndSection
CompizConfig Settings Manager:
General Options > Display Settings:
Texture Filter: Best
Detect Refresh Rate: No
Lighting: Yes
Refresh Rate: 75
Sync To VBlank: Yes
Detect Outputs: No
Outputs: 1680x1050+0+0
Overlapping Output Handling: Smart mode
Egentlig burde der vel være Yes ved Detect Refresh Rate og Outputs, men indtil jeg rettede til det her virkede det heller ikke optimalt ved opstart. Når den får de oplysninger fra Xorg-filen burde det vel være det optimale og det er bla. det jeg ikke forstår.
En anden ting er lyden. Fandt ud af at bruge Coax udgangen ved at sætte flueben i noget IEC958 i Volume Control. Fantastisk! Men når jeg har gang i Skype er der ikke noget der virker samtidig. Hverken Amarok eller Youtube. Nogle gange virker de heller ikke efter Skype er lukket ned og Amarok melder en fejl (kan ikke få den til det nu...). Det kan vel ikke passe at man kun kan have lyd på en ting af gangen?
Anyways, bortset fra de småproblemer har det indtil videre været en fornøjelse at køre Ubuntu, det er meget bedre end jeg huskede det. Jeg håber i gider hjælpe mig med det her.
Tak.
EDIT:
Måske en god ide at poste hvad jeg har ændret i NVIDIA X Server Settings altså det som ikke kan ses ud fra Xorg filen:
NVIDIA Driver Version: 177.80
X Screen 0 > X Server XVideo Settings:
Sync to VBlank: Yes
X Screen 0 > OpenGL Settings:
Sync to VBlank: Yes
Image Quality: High Quality
Jeg har kun skrevet det jeg er sikker på eller tror jeg har pillet ved. Resten står på default settings.